in , ,

Leo Forstner: “Oferim vizitatorilor din întreaga lume bucuria de a vedea Bucureștiul de la cel mai înalt punct din oraș”

Interviu exclusiv acordat echipei Romanian Property Awards

Leo Forstner, CEO RPHI Romania

În prezent, SkyTower își continuă rolul de trend setter în zona clădirilor de birouri prin deschiderea SkyHub Events Centre, un centru de evenimente care include primul amfiteatru dintr-o clădire de birouri, precum și prin reamenajarea high-tech a lobby-ului care acum include un imens ecran LED Wall de 9 metri lațime pe 6 metri înălțime. Fiind un element statement in design-ul lobby-ului, LED-ul este oferit chiriașilor si clienților externi pentru promovarea produselor și evenimentelor acestora. De asemenea, SkyTower continuă să lanseze concursuri și evenimente unice pentru comunitatea de business.

Pionier în stabilirea de noi standarde prin introducerea unui concept arhitectural diferit, Sky Tower este mai mult decât un plan îndrăzneț. Ce seturi de valori stau la baza acestui proiect?

Când vine vorba de valori, Sky Tower a mizat mereu pe inovație și tehnologie. Încă de când a fost contruită această clădire, ne-am dorit să trasăm o linie nouă pe piața imobiliară din România, atât ca design cât și ca tehnologie. Inovația, flexibilitatea si sustenabilitatea sunt doar câteva dintre valorile noastre de bază.

SkyTower a devenit o emblemă a expansiunii mediului de afaceri din București. Birourile integrate ne conduc cu gândul la serialul Suits. Ce anume v-a inspirat?

Chintesența SkyTower este dată atat de arhitectura sa unică, cât și dorința noastră, încă de la început, ca turnul să devină o clădire iconică, nu doar cea mai înaltă cladire din România. Ne-am dorit să punem pe harta Bucureștiului o clădire precum cea din serialele americane, dat fiind că mediul de afaceri din România chiar ducea lipsa și avea mare nevoie de o astfel de clădire emblematică, un simbol al mediului de afaceri din București. Eforturile noastre au fost încununate de succes pentru că SkyTower are toate spațiile de birouri închiriate de către companii importante pe plan local și internațional. care dețin cote semnificative din piețele în care își desfășoară activitatea.

Diferențierea pe piața imobiliară este mai mult decât evidentă, însă ne dorim să aflăm care sunt detaliile de nume propriu care construiesc identitatea SkyTower.

Atenția la detalii este foarte importantă în orice domeniu, mai ales în business. Astfel, noi ne-am dorit să ne evidențiem prin inovație, confort și tehnologie de înaltă calitate. De asemenea, detaliile pe care ne-am axat de-a lungul anilor au fost legate de oferirea unor servicii la standarde înalte: de la sistemul unic de răcire a aerului care oferă un confort maxim angajaților, la lumină naturală directă pentru absolut toate zonele de lucru și până la conceperea și organizarea de evenimente sau concursuri unicat, dedicate exclusiv comunităţii din SkyTower sau instalarea de staţii de încărcare a maşinilor electrice oferite ca serviciu gratuit pentru toți chiriașii din turn.

Panorama spelendidă, un restaurant ce poartă un nume sugestiv – ingredientele unui loc special, un punct de referință al capitalei. Începând cu acest an, SkyTower și-a deschis ușile vizitatorilor. Care a fost impactul creat?

Anul acesta, odată cu aderararea la Federația Mondială a Turnurilor Emblematice (WFGT – World Federation of Great Towers), am reușit să le facem turiștilor din întreaga lume o bucurie și să poată vedea Bucureștiul de la cel mai înalt punct din oraș. Este un pas important pentru noi, iar impactul a fost unul pozitiv, turiștii fiind curioși să viziteze acest obiectiv important din oraș. Ca urmare a acestei deschideri, de curând am primit și solicitarea acordului de a fi listați într-o aplicație de renume mondial, care centralizează toate obiectivele turistice importante din întreaga lume.

Clădirea este inclusă în Federația Mondială a Turnurilor Emblematice. Care sunt condițiile de selecție a unui astfel de proiect?

Procesul de selecție este unul extrem de riguros. Turnurile pot intra în Federația Mondială a Turnurilor Emblematice doar dacă reprezintă un punct de atracție pentru publicul larg, dacă sunt recunoscute ca și construcții iconice pentru un anumit oraș, ca puncte importante pe hartă care să atragă turiștii. Apoi, fiecare astfel de clădire, trebuie să aibă cel puțin un atribut prin care să se diferențieze de restul clădirilor din oraș.

Evenimentele organizate în astfel de locuri au un impact major și crează ecou în rândul celor ce au un simț fin pentru socializare. Povestiți-ne despre evenimente și despre planurile pe care doriți să le demarați în viitorul apropiat?

Evenimentele care se țin aici au un farmec aparte datorită faptului că sunt menite să emoționeze și să inspire oamenii, ele fiind gântite în special pentru angajații chiriașilor din SkyTower și oferite acestora în mod gratuit. Pentru comunitatea din SkyTower am dezvoltat concepte și sărbători anuale ajunse deja la cea de-a treia ediție precum SkyLoveDay și SkyLadiesDay sau concursul de fotografie M.V.S. (MY VISION OF SKY) pe care urmează să-l reluăm și să-l dezvoltăm. De asemenea, anul trecut am deschis centrul de evenimente SkyHub Events Centre cu tehnologie de ultimă generație și un amfiteatru multifuncțional care deja a găzduit o varietate de activări și evenimente pentru chiriașii noștri, de la campanii de donare de sânge, cursuri de prim ajutor până la târguri handmade organizate împreună cu asociații nonprofit sau cursuri de public speaking și cursuri de tango argentianian. Si surprizele continuă! Avem în plan să lansăm în curând un concurs de creație video foarte important. De asemenea, avem un program numit SkyCreatives prin intermediul căruia susținem tinerii artiști locali, cărora le oferim gratuit un spațiu pentru a-și expune operele de artă sau o locație pentru a-și filma sau fotografia proiectele.

În ciuda provocărilor la nivel macroeconomic și social, Sky Tower și-a menținut ridicată ștacheta, înregistrând rezultate foarte bune. Cum se traduc aceste rezultate în cifre?

Succesul SkyTower, în ciuda pandemiei și a situației post- pandemice, se explică prin calitatea premium indiscutabilă a spațiilor de birouri și a serviciilor oferite de echipa SkyTower. În același timp se traduce prin singura cifră care conteză cu adevărat: grad de ocupare de 100%.

Formați nucleul zonei de business din nordul Bucureștiului. Cum ați stimulat acest segment în decursul celor 11 ani de prezență pe piața din România?
În urmă cu 11 ani, când turnul SkyTower era încă în construcție, zona Aurel Vlaicu era foarte putin exploatată pe partea de clădiri de birouri, fiind o zonă preponderent rezidențială. Însă odată cu finalizarea SkyTower și a mall-ului Promenada care inițial au făcut parte din același proiect de dezvoltare, zona a înregistrat o evoluție accelerată către a deveni noul Central Business District din zona de nord a capitalei. Încă din anul 2013, SkyTower a început să formeze în jurul lui o frumoasă comunitate de business, organizând și găzduind numeroase evenimente, atât de business, cât și sportive sau de dezvoltare personală. În august 2013 SkyTower a lansat SkyTower Open Doors, cel mai îndrăgit program de open doors cunoscut până în prezent, program care a adunat peste zece mii de vizitatori, deveniți ulterior fani ai turnului. A urmat, în decembrie, prima ediție a competiției sportive SkyRun de alergat pe scări. Concurenții aveau de urcat, în cel mai scurt timp posibil, 680 de trepte până la etajul 34 al turnului.