in ,

Alukönigstahl România a semnat în primele 9 luni ale anului 2021 business în valoare de 17 milioane de euro

Alukönigstahl România, subsidiara locală a liderului european pe piaţa sistemelor din aluminiu, PVC şi oţel, a semnat în primele 9 luni ale anului 2021 business în valoare de 17 milioane de euro, reprezentând contracte pentru sisteme arhitecturale pentru pereţi cortină, uşi şi ferestre, pentru proiecte imobiliare realizate în Bucureşti şi în marile oraşe din ţară.

Astfel, compania a semnat anul acesta livrarea a 19.000 mp de tâmplărie din aluminiu, din care 3.900 mp uşi glisante în diverse variante constructive. Tendinţa principală a acestui an este creşterea cererii pentru produse cu coeficienţi energetici ridicaţi, ferestrele eficiente energetic reprezenţând 25% din totalul sistemelor contractate.

“Se observă clar o preferinţă din ce în ce mai ridicată a dezvoltatorilor de proiecte rezidenţiale pentru utilizarea de sisteme pentru ferestre şi uşi cu eficienţă energetică ridicată. Nu este vorba doar de noul standard european NZEB – Nearly Zero Energy Building sau de cerinţele specifice pentru obţinerea certificărilor verzi LEED sau BREEAM, cât de elemente de diferenţiere pe care dezvoltatorii proiectelor premium încearcă să le aducă pe piaţă pentru cumpărătorii finali ai apartamentelor (un grad mai ridicat de confort şi economii considerabile la factura de încălzire),” declară Attila Beer, Country Manager Alukönigstahl România şi Moldova, care a comercializat anul acesta sisteme arhitecturale sustenabile pentru un număr total de 120 de proiecte, până în prezent.

Între proiectele rezidenţiale pentru care Alukönigstahl a livrat sisteme din aluminiu şi tâmplărie PVC anul acesta se numără ansambluri precum Nusco City (NUSCO Imobiliara), Cortina North (Eden Capital Development), ansamblul rezidenţial Avalon Băneasa Residence Park (Prime Kapital), Isho Living 2 Timişoara (Mulberry Development), Buena Vista Residencial (Latres Invesţii), Triama Residence (Speedwell).

“Pe segmentul de retail, deşi au lipsit marile investiţii, în primele 9 luni ale anului am livrat sau avem în curs de livrare sisteme de tâmplărie din aluminiu pentru 18 magazine Kaufland, un centru logistic Lidl şi alte 40 de magazine Lidl, distribuite pe întreg teritoriul ţării,” adaugă reprezentantul Alukönigstahl.

Ponderea proiectelor de clădiri de birouri faţă de segmentul rezidenţial s-a modificat anul acesta, conform dinamicii pieţei. Astfel, 60% din cerere a fost înregistrată pe segmentul rezidenţial, 16% – proiectele de retail, 8% – proiectele de birouri, restul de 16% fiind înregistrat pe segmentul proiectelor hoteliere, industriale şi logistice, stadioane sau clinici şi spitale.

Cele mai importante proiecte contractate de Alukönigstahl în ultimele luni au fost ansamblul rezidenţial One Peninsula (One United Properties), Complexul Cortina North (Eden Capital Development), clădirea de birouri Equilibrium (faza 2, dezvoltată de Skanska), Swissotel din Bucureşti (Niro Investment Grup), Unique Residence Iaşi (M2M Solution).

Principalele provocări ale pieţei de profil în acest an:

Provocările principale ale acestui an rămân în continuare cele legate de creşterea preţurilor materiilor prime, care au crescut necontrolat pe pieţele internaţionale, ceea ce a determinat o lipsă de predictibilitate pe segmentul dezvoltării imobiliare, cât şi o creştere inevitabilă a preţurilor de achiziţie la beneficiarii finali ai proiectelor.

O altă problemă este generalizarea penuriei de materii prime, care se reflectă şi pe segmentul profilelor din aluminiu, dar şi în activitatea de producţie a izolatorilor şi garniturilor, dar şi a profilelor din PVC, fapt care duce la creşterea imprevizibilă a temenelor de livrare.

Alukönigstahl este furnizor exclusiv în România pentru Schuco (lider mondial în sisteme din aluminiu şi PVC) şi Jansen (furnizor de sisteme de profile din oţel).