in ,

Cosmopolit – Perspective asupra realității imobiliare

Cosmopolit este brandul brașovean care a deschis o nouă cale în piața imobiliară, transformând dorințele și visurile cumpărătorilor de real estate în realitate. Sursa de inspirație o reprezintă chiar oamenii, iar motivația vine din misiunea asumată de a oferi experiențe unice. Cosmopolit s-a impus încă de la început ca brand premium atât prin conceptele create, cât și ca standarde impuse în calitate.

Cosmopolit a creat până în prezent șase proiecte imobiliare, fiecare cu un specific aparte, cu direcții inovative, dar aliniate la valorile brandului.

Primele trei proiecte Cosmopolit sunt deja finalizate și în uz. Încă de la primul complex, Cosmopolit s-a poziționat ca trend setter prin arhitectura deosebită și designul unic atât în exterior, cât, mai ales, în apartamente și spațiile comune. Dezvoltatorul brașovean alege să construiască în zone cu mare căutare în Brașov – centrul și cartierul rezidențial cu cel mai curat aer din oraș – Răcădău, și dovedește o creștere susținută și sustenabilă, creând un model ambițios și inovativ.

Cele trei proiecte în lucru, în faze diferite de dezvoltare, confirmă promisiunea de brand Cosmopolit, aceea de a oferi experiențe unice și personalizate tuturor celor care vor un stil de viață premium. În proporție foarte mare aceste ansambluri sunt deja vândute, ele reprezentând soluția ideală pentru persoanele moderne care-și doresc apropierea de inima Brașovului. Fie că sunt chiar în mijlocul orașului – printre puținele clădiri care se vor mai construi în apropierea centrului istoric, fie în cartierul Răcădău – cea mai bună zonă rezidențială din Brașov, proiectele Cosmopolit propun o abordare modernă, o viziune nouă asupra conceptului de locuință.

Și pentru că echipa Cosmopolit dovedește o gândire cu viziune pe termen lung, brandul este pregătit să lanseze până la finalul anului încă două proiecte în Brașov. Cu adaptabilitatea caracteristică, acestea vor răspunde nevoilor actuale ale cumpărătorilor.

În contextul actual, configurat de condițiile date de pandemie, caracteristicile în baza cărora se face selecția unei locuințe au devenit extrem de importante, casa prezentând valențe extinse atât din perspectiva timpului de relaxare petrecut cu familia, cât și a eficienței pentru activitatea profesională. Nevoia de a avea un spațiu potrivit pentru activitățile combinate din această perioadă determină clienții să fie mult mai selectivi, mai bine informați și mai atenți la detalii, ceea ce îi conduce către produse de calitate superioară.

Astfel, cererea a crescut foarte mult, clienții înțelegând că proiectele imobiliare cu o poziționare foarte bună rămân una dintre cele mai sigure forme de investiție. Una din reacțiile din ce în ce mai frecvente ale cumpărătorilor este să se orienteze către ceea ce este numit „second home”, lucru care susține creșterea cererii mai ales în segmentul premium. O locuință la munte este deja privită ca o investiție valoroasă de mulți nerezidenți în această perioadă.

În ansamblu, toate aceste aspecte completează situația actuală în care locuința servește nu doar scopului clasic – acela de a fi căminul familiei, un spațiu intim de relaxare – ci și noilor activități conținute în conceptul „work from home”. Nevoia de a avea un spațiu dedicat lucrului, care să nu expună totuși prea mult interiorul și să aducă și confortul necesar este cel puțin un detaliu important de luat în calcul la structurarea locuinței.

Realitatea acestor nevoi vine și cu o nouă provocare: aceea a investițiilor pe care dezvoltatorul imobiliar o face pentru ca standardul de calitate și durabilitate promis să fie respectat. Materialele de construcții au cunoscut în ultimele luni o creștere semnificativă a prețului în întreaga lume, creștere ce va fi resimțită cu siguranță în piața de real estate. Totuși aceste scumpiri nu se traduc 1 la 1 în procentajul scumpirii produsului final, fie că e apartament, fie spațiu comercial.

Inițiativa Camerei Deputaților de a adopta un proiect ce prevede modificarea la 140 000 de euro – de la 450 000 de lei –  a plafonului de TVA 5% la livrarea locuințelor cu o suprafață utilă sub 120 mp, potrivit propunerii legislative pentru modificarea art. 291 din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal ar putea aduce beneficii importante cumpărătorilor. Astfel, „tranzacțiile având ca obiect locuințele vor crește în acord cu cererea mare de pe piață, iar de acest lucru va beneficia statul, cetățenii, care își vor putea achiziționa locuința dorită și piața imobiliară, care nu va fi afectată de blocaje.” (Arena Construcțiilor). Această decizie susține schimbarea de profil a clienților, iar câștigul major este acela că ambele părți implicate, atât investitorii, cât și dezvoltatorul, sunt de aceeași parte și contribuie la creșterea calității în domeniul imobiliar.

Având în vedere că se observă această evoluție din perspectiva cumpărătorului, fiind mai selectiv în decizia de achiziție, segmentele care sunt în continuă creștere sunt middle-high și high. Principalul motiv pentru care cumpărătorii aleg Cosmopolit este faptul că fiecare etapă prin care trece un proiect este privită din perspectiva avantajelor pe care ea le poate aduce clienților finali. Astfel, zonele pentru dezvoltare sunt alese după criterii care răspund nevoilor viitorilor locatari, iar materialele și finisajele premium folosite vorbesc despre un lifestyle aliniat cu valorile brandului și ale clienților săi. Arhitectura deosebită și designul durabil reflectă resposabilitatea asumată de Cosmopolit de a oferi unicitate și calitate într-o gamă variată de locuințe. Aceste aspecte determină creșterea produsului în timp, ceea ce face ca investiția pe care clienții o fac să fie una pe termen lung.

Urmărim să oferim o experiență unică a interacțiunii cu spațiul într-o îmbinare de stil modern, dinamic și accesibil.” afirmă Mihaela Biriș, Marketing Manager Cosmopolit. Astfel, pentru că un ansamblu rezidențial funcționează ca o comunitate în care locuitorii își doresc să aibă acces la cât mai multe facilități – farmacie, magazin alimentar, loc de joacă pentru copii sau sală de sport – o structură complexă de spații comerciale și de birouri la parterul imobilelor a fost o alegere bine primită.

Cosmopolit caută să îmbogățească chiar mai mult decât atât viețile oamenilor folosindu-se de expertiza, experiența și resursele numeroase pe care le are la dispoziție. Programul de fidelizare Cosmopolit Lifestyle este o inițiativă ce dorește să transmită recunoștința față de clienții actuali sau viitori. Este o modalitate de a le oferi descoperirea și experimentarea beneficiilor exclusiviste, chiar rafinate prin accesarea produselor și serviciilor unei rețele extinse și în continuă dezvoltare de parteneri.

În contextul unui oraș în creștere economică, din dorința de a răspunde nevoilor cumpărătorilor și de a participa activ la dezvoltarea culturală urbană, Cosmopolit pregătește proiecte viitoare gândite pe segmentul premium și high, un corolar al întregii experiențe de până acum, adaptat la tendințele și cerințele pieței.

www.cosmopolit.ro