in

Brisk Group, Claudiu Bisnel: „Flexibilitatea, capacitatea de inovare și viteza de adaptare sunt factori-cheie pentru a câștiga și a menține avantajul competitiv.”

Brisk Group: Interviu Claudiu Bisnel – Managing Partner Brisk Group

Brisk Group este un nume important pe piaţa din România . Care este secretul succe­sului şi ce vă propuneţi pe viitor?

Brisk Group este mai mult decât o companie de consultanţă care oferă servicii de cea mai înaltă calitate de Project şi Cost Management, un nume sau o imagine , este o întreagă echipă formidabilă de profesionişti, formată din peste 50 de experţi foarte bine pregătiţi, care depun eforturi fantastice, ce aduc odată cu acestea, ascensiunea şi succe­sul înregistrat. Secretul succesului, în ceea ce privește, poate fi definit foarte simplu, în sensul în care membrii echipei noastre îmbrăţişează extraordinar de bine principiile, direcţiile şi modalităţile de lucru împărtăşite în cadrul grupului. Suntem foarte implicaţi şi înclinaţi mereu către dezvoltarea şi livrarea proiectelor într-un mod inovativ şi sustena­bil, adăugând valoare în fiecare etapă a livrării,  poziţionându-ne  mereu  cu  un  pas înainte atunci când vine vorba de eficientiza­rea proiectelor în care suntem implicaţi. Ne dorim ca pe viitor lucrurile să continue şi să progreseze în această privinţă. Noi credem cu adevărat că ascensiunea provine de la fiecare dintre noi, iar excelenţa nu reprezintă un act, ci un obicei, astfel, ideile noastre devin realitate, pentru că ne place să construim atât proiecte frumoase, cât şi parteneriate de succes.

Anul acesta am depășit numărul de 100 de proiecte din portofoliu.

Anul 2019 v-a adus premiul de Best Project & Cost Management Firm of the Year. Cum evaluaţi activitatea Brisk Group din anul 2020 , în comparaţie cu anul 2019?

Anul 2020 a adus cu el reuşite impor ­tante pentru Brisk Group, vizând proiectele livrate cu succes, cât şi noile colaborări în vederea dezvoltării unor noi proiecte mixed-use cu adevărat grandioase. Statistic, putem  afirma  că  am  depăşit  numărul  de 450.000 de mp construiţi livraţi, coordonaţi cu succes prin intermediul serviciilor noastre de Project şi Cost Management, din care, peste 330.000 de mp construiţi provin din proiecte dezvoltate în sectorul rezidenţial, peste 65.000 mp construiţi în sectorul de retail, iar peste 55.000 mp construiţi în secto­rul office şi industrial. Un lucru important de menționat este că anul acesta am depășit numărul de 100 de proiecte din portofoliu, proiecte la a căror livrare am contribuit cu succes, fiind parteneri de nădejde, fiind One Step Ahead pentru clienții și colaboratorii noștri.

Înregistrăm o creștere atât la nivel de echipă, cât și în numărul proiectelor în care suntem implicați. Deși anul 2020 s-a arătat ca fiind un an al încercărilor, având în vedere pandemia Covid-19, Brisk Group a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri, depășind cifra de afaceri din anul precedent (2019) încă din al treilea trimestru al acestui an, fapt ce ne bucură, deoarece asta dovedește că am reușit să ne mobilizăm foarte bine și să ne adaptăm pro-activ, astfel depășind incertitudinea pe care o simțeam în primăvara acestui an.

Evaluând activitatea Brisk Group din acest an, putem afirma cu lejeritate că ne situăm peste anii precedenți și suntem bucuroși că vom închide încă un an pe o direcție ascendentă și bineînțeles, menținem spiritul optimist și pentru viitorul ce ne așteaptă în 2021.

Imobiliarele sunt şi vor răinâne o opţiune reală şi robustă de investiţie

Cum aţi descrie mediul de business în care activaţi şi care au fost principalele provocări pe care a trebuit să le depăşiţi?

Raportându-ne la mediul general/glo­bal de business, tendinţele economice pe termen mediu şi lung sunt pozitive, luând în calcul creşterea populaţiei şi apariţia noilor tehnologii. Tendinţa generală este ca mediul de business să fie din ce în ce mai eferves­cent. În acelaşi timp, flexibilitatea, capacita­tea de inovare şi viteza de adaptare sunt factori-cheie pentru a câştiga şi a menţine avantajul competitiv.

Piaţa de construcţii şi real-estate este una dintre cele mai importante în economia mondială, iar imobiliarele sunt şi vor rămâne o opţiune reală şi robustă de investiţie. Mediul de business din industria construcţii­lor, în care Brisk Group activează, înregis­trează anual tot mai multă maturitate şi inovare, reflectând în realitate investiţii şi tranzacţionări foarte bine calculate, ce dau viaţă unor proiecte moderne, mixed- use, green și smart, tot mai des întâlnite astăzi. Brisk Group, ca și organizație, s-a format având la bază principii bine fundamentate, dar și inovative de proiect & cost management.

Prezența noastră în calitate de consultant și expert în domeniu de construcții și real-estate aduce un plus valoare proiectelor, cât și mediului de afaceri.

Întotdeauna provocarea noastră a fost de a oferi servicii la cel mai înalt nivel de calitate și de a capacita la maximum toate resursele implicate în livrarea proiectelor în care suntem implicați. Scopul nostru este de a aduce întotdeauna valoare adăugată în parteneriatele noastre.

Principalele avantaje competiţionale ale Ronâniei faţă de celelalte tări în care sunteți prezenţi sunt forţa de muncă mai ieftină si calitatea capitalului uman, taxele scăzute si nevoia de investiție.

Care sunt avantajele competiționale ale României, în comparație cu celelalte țări în care sunteți prezenți?

Piaţa din România deţine un potenţial imens şi oportunităţi multiple de investiţii având în vedere contextul actual. România este amplasată foarte bine pe hartă, având potenţial uriaş de dezvoltare, iar acest lucru îi creează un avantaj colosal. Un lucru însă foarte important, care ne împiedică să exploatăm la maxim avantajele pe care le deţine România, o reprezintă problematica infrastructurii care prezintă o întârziere de mai bine de 20 de ani.

Principalele avantaje competiţionale ale României faţă de celelalte ţări în care suntem prezenţi sunt forţa de muncă mai ieftină şi calitatea capitalului uman, taxele scăzute şi bineînţeles potenţialul existent şi nevoia de investiţie. În România observăm o creştere a investiţiilor în ultimii 3 ani şi în alte locaţii faţă de polii tradiţionali de dezvoltare precum Bucureşti, Cluj, Timişoara, Constanţa. În afara polilor tradiţionali de dezvoltare, enumeraţi mai devreme, Brisk Group a livrat proiecte şi în localităţi precum Braşov, Ploiești, Pitești, Târnăveni, Târgoviște, Iași, Sibiu, iar asta reprezintă un indicator pozitiv – există cerere şi potenţial de investiţie. Pandemia Covid – 19 nu a afectat România mai mult decât celelalte state în care activăm, pandemia a afectat pe toată lumea, cu precădere pe anumite sectoare, însă în sectorul nostru de activitate, şantierele nu s-au oprit. Aşadar, avantajele pe care le are România se vor menţine şi pe viitor, mai ales în ceea ce priveşte potenţialul existent şi nevoia de investiţie în ceea ce priveşte dezvoltarea proiectelor la nivelul oraşelor mai mici, care nu sunt neapărat reşedinţe de judeţ şi care sunt în curs de modernizare şi fac parte din proiecte de dezvoltare regiona­lă. Politica de coeziune europeană continuă investiţiile şi după 2020, în toate regiunile, ea se va baza pe 3 categor ii de zone (mai puţin dezvoltate, în tranziţie şi mai dezvoltate). Se vor aloca circa 65%-85% din resursele Fondul ui European de Dezvoltare Rur ală şi ale Fondului de Coeziune, iar odată cu această dezvol tare, vor da naştere investiţiilor inter-regionale în inovare.

Cum credeţi că se va schimba atitudinea de businessa investitorilor imobiliari în perioa­ da postpandemie?

Investiţiile în imobiliare înregistrează schimbări în fiecare an, având în vedere trendurile pieţei şi nevoia cerută de piaţă. Dacă privim puţin în urmă cu 10 ani, în Româ­nia nu întâlneam prea des proiecte mixte, verzi şi/sau smart. Schimbările principale înregistrate pe piaţa imobiliară din România de -a lungul anilor sunt legate în principal de evoluţia ştiinţei şi tehnologiei, şi bineînţeles de experienţa şi maturitatea beneficiarilor reali ale acestor investiţii.

Pandemia Covid – 19 a cauzat o analiză amănunţită mai mult asupra riscurilor şi mai puţin asupra avantajelor provenite din inves­tiţii. Reflectarea asupra riscului mai mult decât asupra beneficiului de business are ca şi consecinţă prezenţa unor incertitudini şi amânarea unor proiecte planificate. Însă, cum bine ştim, orice criză nu produce doar efecte negative, ea aduce întotdeauna şi efecte pozitive. În cazul de faţă, principalele efecte pozitive aduse de criza Covid -19 sunt accelerarea digitalizării şi automatizării, iar cel mai important lucru este că ne întâlnim cu o corecţie pozitivă asupra pieţei, în sensul în care oportunismul negativ este limitat, făcând loc profesioniştilor cu viziune şi un business-plan de lungă durată.

Vizând piaţa investiţiilor imobiliare post-pandemie, aceasta va depinde foarte mult de perioada în care pandemia va exista în viitor.

Raportându-ne la situaţia prezentată pentru finalul anului 2020, în ceea ce priveşte randa­mentele investiţionale, acestea şi-au păstrat valorile ridicate şi cel mai probabil, acestea nu vor suferi modificări pe termen scurt şi mediu.

Care este pasul următor în agenda strategi­ că a companiei Brisk?

Strategia noastră este strict legată detrendurile de dezvoltare, România este o piaţă efervescentă şi asta ne permite să ne extindem pe zi ce trece, încercăm să fim cu un pas înainte mereu, să implementăm şi să participăm la inovaţii, ne dorim să lucrăm în proiecte ce îmbină tehnologia digitală cu tehnologia de protecţie a mediului înconjură­ tor, de aceea, în cadrul proiectelor noastre, sprijinim astfel de concepte, le încurajăm şi le implementăm acolo unde se doreşte.

Suntem un partener de încredere şi vom continua să adăugăm valoare proiectelor în care suntem implicaţi şi bineînţeles să livrăm excelenţă clienţilor şi partenerilor noştri.