Marii jucători din logistică şi industrial susţin faptul că România are nevoie de infrastructură pentru a putea atrage noi unităţi de producţie dintre Asia spre Europa.
Incertitudinile privind viitorul piețelor de închirieri sau vânzări au redus pe moment baza activă a investitorilor, însă Sorin Preda, CEO al companiei Global Vision susţine că miza acestei perioade incerte prin care trecem din cauza crizei COVID-19 o reprezintă atragerea de noi investiţii.
De asemenea, CEO-ul companiei Global Vision susţine că va păstra toate proiectele de dezvoltare începute înainte de criză, atât pe cele în parteneriat cu Globalworth – Chitila şi Constanţa, cât şi pe cele din Oradea, Arad şi parcul de business din proximitatea Aeroportului Otopeni.
La mijlocul lunii februarie, Global Vision anunţa faptul că a semnat cu doi investitori germani din industria de automotive să îşi extindă şi relocheze producţia în România şi a încheiat un acord cu IWIS şi HUF, ambele reprezentând investiţii de circa 10 mil. euro fiecare. „Sunt optimist cu privire proiectele pe care noi le avem în acest moment, însă consider totodată că nivelul de incertitudine este foarte ridicat. Cele două fabrici – Arad şi Oradea – îşi continuă parcursul cu o uşoară reducere a activităţii în urma măsurilor de distanţare. Am confirmat şi reconfirmat împreună cu companiile germane interesul şi fezabilitatea lor“, a spus Sorin Preda, CEO al Global Vision.
În acelaşi timp, Sorin Preda a subliniat că România trebuie să accelereze investiţiile în infrastructură, în contextul în care între portul Constanţa şi Ungaria există trei mari blocaje – centura inexistentă a Bucureştiului, Valea Oltului şi vama, în contextul în care România nu este parte a spaţiului Schengen.
Sectorul auto a fost de asemenea, puternic afectat de închiderile din Europa de Vest, însă partea bună este că dezgheţarea deja a început însă, iar săptămâna viitoare, în data de 4 mai Dacia şi Ford vor reporni producţia. „Unul dintre sectoarele care vor fi afectate nu doar pe termen scurt, ci şi pe termen mai lung va fi sectorul auto. Cu siguranţă nu este uşor nici pentru noi, pentru că suntem concentraţi pe automotive. Pe de-o parte unele dintre cele mai mari uzine vor relua producţia în mai, însă întrebarea rămâne – cum va reacţiona piaţa, cine va cumpăra maşini acum?“, menţionează Albin Budinsky, CEO al DB Schenker România, în cadrul ediţiei speciale a ZF Live Logistică & Transporturi.