in

Sorin Preda, Global Vision: Miza acestei perioade incerte prin care trecem o reprezintă atragerea de noi investiţii

Marii jucători din logistică şi industrial susţin faptul că România are nevoie de infrastructură pentru a putea atrage noi unităţi de producţie dintre Asia spre Europa.

Incertitudinile privind viitorul piețelor de închirieri sau vânzări au redus pe moment baza activă a investitorilor, însă Sorin Preda, CEO al companiei Global Vision susţine că miza acestei perioade incerte prin care trecem din cauza crizei COVID-19 o reprezintă atragerea de noi investiţii.

De asemenea, CEO-ul companiei Global Vision  susţine că va păstra toate pro­iectele de dezvoltare începute înainte de criză, atât pe cele în parteneriat cu Globalworth – Chitila şi Constanţa, cât şi pe cele din Oradea, Arad şi parcul de business din proximitatea Aeroportului Otopeni.

La mijlocul lunii februarie, Global Vision anunţa faptul că a semnat cu doi investitori germani din industria de automotive să îşi extindă şi relocheze producţia în România şi a încheiat un acord cu IWIS şi HUF, ambele re­pre­zentând investiţii de circa 10 mil. euro fiecare. „Sunt optimist cu privire pro­iectele pe care noi le avem în acest mo­ment, însă consider  totodată că ni­velul de incertitudine este foarte ri­di­cat. Cele două fabrici – Arad şi Oradea – îşi continuă parcursul cu o uşoară redu­cere a activităţii în urma măsurilor de distanţare. Am confirmat şi reconfirmat împreună cu companiile germane interesul şi fezabilitatea lor“, a spus Sorin Preda, CEO al Global Vision.

În acelaşi timp, Sorin Preda a subliniat că România trebuie să accelereze investiţiile în infrastructură, în contextul în care între portul Constanţa şi Ungaria există trei mari blocaje – centura inexistentă a Bucureştiului, Valea Oltului şi vama, în contextul în care România nu este parte a spaţiului Schengen.

Sectorul auto a fost de asemenea, pu­ternic afectat de închiderile din Europa de Vest, însă partea bună este că dez­ghe­ţa­rea deja a început însă, iar săptămâna viitoa­re, în data de 4 mai Dacia şi Ford vor reporni producţia. „Unul dintre sectoarele care vor fi afec­tate nu doar pe termen scurt, ci şi pe termen mai lung va fi sectorul auto. Cu siguranţă nu este uşor nici pentru noi, pentru că suntem concentraţi pe auto­mo­tive. Pe de-o parte unele dintre cele mai mari uzine vor relua producţia în mai, însă în­trebarea rămâne – cum va re­ac­ţiona piaţa, cine va cumpăra maşini acum?“, menţionează Albin Budinsky, CEO al DB Schenker România, în cadrul edi­ţiei spe­ciale a ZF Live Logistică & Transporturi.