in ,

KADRA : Lucrăm cu mai multe scenarii pe masă, însă în niciunul dintre ele nu am luat în calcul să oprim activitatea

Starea de urgență instaurată pe plan național în contextul răspândirii infecțiilor cu noul coronavirus (COVID-19) nu a avut, până în momentul de față, un efect tranșant asupra pieţei imobiliare. Acest lucru îl confirmă şi Andreea Strugaru, managing partner al companiei KADRA, care este optimistă că piaţa imobiliară îşi va reveni destul de rapid. Ba mai mult, Andreea ne sfătuieşte că nu trebuie neapărat să așteptăm să intrăm pe făgașul normal, ci să ne adaptăm la schimbări rapide, să învățăm să luam decizii în timp record, să ieșim din zona de confort și să acționăm în direcția în care o va lua piața. “În orice criză se nasc și oportunități, sper doar să le vedem, să fim flexibili și să le valorificăm”, subliniază Andreea Strugaru.

Managing Partner-ul companiei Kadra declară pentru Investing in Property că situaţia pieţei imobiliare va depinde foarte mult de cât de repede se va restabili încrederea investitorilor, dar și de acțiunile statului. „După cum știm, în România este nevoie de clădiri de toate felurile (spitale, spații industriale, școlietc.), este nevoie de infrastructură, nu poate nimeni să spună că nu sunt necesare lucrări de construcții. Așadar, dacă statul va întelege să pornească în forță investițiile de care țara are atât de multă nevoie – dacă ne gândim doar la sistemul medical și la infrastructură, spre exemplu – va fi mult de muncă”, subliniază Andreea.

În cadrul companiei KADRA lucrează în prezent circa 100 de oameni, însă, Andreea Strugaru ne-a spus că cea mai mare problemă a companiei era reprezentată de forţa de muncă, dar este convinsă că în multe sectoare de activitate recrutarea de personal  va fi mult mai ușoară în perioada următoare. “Noi avem nevoie, de exemplu de specialiști – tehnicieni (electroniști, electricieni etc.), ingineri – cu experiență, bine pregătiți. Nu am certitudinea că aceasta este categoria de personal care revine acum în țară, dar, într-adevăr, este foarte posibil ca activitatea de recrutare să nu mai fie la fel de dificilă ca în ultimii 2-3 ani”.

Proiectele pe zona de constucții în care compania KADRA este implicată continuă, chiar dacă lucrul pe șantiere se desfășoară într-un ritm mai lent. “Având în vedere incertitudinea situației în care ne aflăm cu toții, lucrăm cu mai multe scenarii pe masă, însă în niciunul dintre ele nu am luat în calcul să ne oprim total activitatea . Sperăm ca în Romania să nu se impună o astfel de măsură. Faptul că mulți producători italieni și-au suspendat activitatea ne afectează, desigur, însă avem avantajul unor stocuri mari, astfel încât încă ne putem deservi clienții. Ce observam, însă, este faptul că  investitorii care se pregăteau pentru proiecte noi au cam pus pe pauză procesele de bugetare, contractare”.

În portofoliul KADRA se găsesc uși specifice pentru spitale, de la ușile automate de intrare în spitale, la ușa ermetică automată (folosită la intrarea în sălile de operații, sălile de terapie intensivă, laboratoare, oricare alte spații medicale în care nu este permisă atingerea ușii cu mâinile de către personalul medical sau în care se lucrează cu atmosferă controlată, în scopul necontaminării spațiilor cu agenți patogeni) și ușa ”curată” de salon(expresie folosită pentru spații în care curățenia se face după reguli stricte).  “Acolo unde există risc de contaminare crescut, e necesar să avem uși care să contribuie la diminuarea acestui risc.  Ușile automate oferă acest mare beneficiu al faptului că ne scutesc să atingem cu mâna clanțele. Dacă ne gândim bine, clanța unei uși reprezintă, acum când vorbim, una dintre cele mai mari amenințări la sănătatea publică. O persoană infectată, care pune mâna pe uși (la intrările în magazine, la intrarile în farmacii, la intrările în spitale, oricare alt loc public)  riscă să-i contamineze pe toți cei care pun mâna pe ușile respective în urma lui. Tocmai de aceea, ușa automatăeste singura soluție igienică de acces”, subliniază Andreea.

Managing Partner-ul companiei KADRA menţionează pentru cititorii Investing in Property că în perioada aceasta putem înțelege mai bine rolul unor senzori contactless pentru intrarea în garaje publice, în spații de lucru, în birouri etc. Automatizările pentru căile de acces, fie că sunt pentru trafic auto (bariere automate, porți automate, uși industriale) sau trafic de persoane (uși automate) au avantajul de a putea fi acționate fără contact fizic (cu clanțe, cu mânere, cu butoane). “În afară de faptul că sunt soluții igienice,  senzorii contactless au și functionalități pentru siguranța persoanelor: evacuare în caz de urgență, controlul accesului etc”.

În ceea ce priveşte măsurile de prevenţie ale companiei Kadra, Andreea ne povesteşte că o parte din echipa companiei lucrează de la domiciliu şi că  toate ședintele au loc  în online. “Pe lângă acestea,  am interzis accesul persoanelor din afara organizației KADRA în spațiile noastre de lucru (și în birouri, și în depozite), am echipat corespunzător toate echipele de montaj (cu măști, mănuși, ochelari de protecție, salopete și recipiente cu dezinfectanți), dezinfectăm în permanență toate mașinile de service și spațiile de lucru”.