in ,

Delta Studio – Concluziile unui final de an: “Dispunem de tot arsenalul pentru a ne asuma responsabilitatea unui întreg proiect”

Evoluția înseamnă schimbare, iar resursele de care avem nevoie sunt în noi înșine. Activitatea se măsoară în rapiditatea schimbării și succesiunea influențelor care modifică prezentul, iar dezvoltarea este rezultatul tuturor alegerilor care ne impactează.

Se apropie perioada în care ne adunăm în jurul mesei de consiliu, având în față rapoarte, date statistice, grafice și concluzii. Tragem linie, calculăm și apoi sustragem imaginea de ansamblu.

Un an guvernat de cifra 2, nu cel mai ușor, a venit la pachet cu o continuare a unei situații pandemice și un război. Adaptabilitatea a fost cuvântul de ordine, de aici nascându-se și reacțiile la mediu extern, unele la care, cu siguranță nu ne-am fi gândit într-un cadru pe timp de pace.

Echipa Investing în Property a inițiat o analiză asupra tuturor elementelor ce au alcătuit anul 2022, aducând la “masa rotundă” pe cei care fac subiectul pieței imobiliare din România.

Vom continua discuția pe această temă cu Dragoș Bonea, Director General Delta Studio


  1. Cum se va reflecta anul 2022 în istoria companiei?

Pentru Delta Studio, 2022 a fost un an cu rezultate bune. Estimăm că vom încheia cu o creștere de aproximativ 20% a cifrei de afaceri, poziția de brand aspirațional și lider în segmentul amenajărilor interioare contribuind la acest rezultat de care suntem mulțumiți.

În același timp, însă, putem spune că 2022 a fost un an care a adus multe semne de întrebare, care ne-a forțat să aplicăm cele mai rapide tactici de adaptare rapidă și flexibilitate, să rezolvăm probleme pe care nu aveam cum să le fi prevăzut acum un an, când planificam 2022.

Am fost nevoiți, de exemplu, să reevaluăm portofoliul de furnizori în funcție de evoluția costurilor de producție din fiecare țară sau de sancțiunile la care au fost supuse importurile din Federația Rusă. Am fost în postura de a renegocia contractele cu clienții noștri. Per ansamblu, însă, consider că ne-am descurcat bine.

  1. Care sunt segmentele de piață afectate și care arii de activitate au excelat?

Credem că situația economică a acestui an, în domeniul nostru de activitate, a fost marcată de inflația ridicată și mai apoi de majorările dobânzilor făcute cu scop de a tempera inflația, factori ce s-au concretizat cu reducerea semnificativă a cererii atât pentru achiziția de locuințe noi, cât și pentru renovarea celor existente în segmentul economic.

Delta Studio se adresează, însă, segmentului premium din piață, care nu a fost ferit de efectele mai sus menționate, însă a fost mai puțin afectat și continuă să facă achiziții imobiliare și să investească în ele.

  1. Delta Studio este o firmă semnificativă, dar cu identitate conturată distinct în piața de Real Estate din România. Care sunt valorile și cultura voastră organizațională?  

Încă de la înființare, acum mai bine de 25 de ani, ne-am propus să demonstrăm că designul de interior aduce valoare spațiilor, fie că e vorba de locuințe sau spații publice. Misiunea pe care am formulat-o cu ceva timp în urmă este “oameni fericiți prin design interior”.

La început am fost percepuți ca “furnizori de materiale premium pentru interioare”, apoi ne-am repoziționat ca “furnizori de interioare premium”. În acest scop am dezvoltat un birou propriu de arhitectură de interior și un departament de project management.

Am fost și suntem în măsură să oferim interioare la cheie: concept, proiect, materiale, implementare (execuție lucrări). Dispunem de tot arsenalul pentru a ne asuma responsabilitatea întregului proiect, prin obținerea rezultatului final conform conceptului de design agreat împreună cu beneficiarii, cu încadrare în bugetul și termenele stabilite. De aceea, valoarea centrală pentru organizația noastră este Responsabilitatea, pe care o promovăm atât în exterior, în relația cu clienții,  cât și în interior în relațiile dintre colegi. Urmează Parteneriatul – nu avem o strategie de business tranzacțională, ci dezvoltăm parteneriate pe termen lung, atât cu clienții, cât și cu furnizorii și între colegi. Ultima, dar nu cea din urmă valoare Delta Studio este Îmbunătățirea Continuă, pe care ne-o asumăm zi de zi pentru a evolua constant.

  1. Care sunt proiectele spre care vă îndreptăți în anul viitor și care va fi cuvântul de ordine în caracterizarea succintă a acestora?

Anul viitor ne propunem să continuăm în aceeași direcție, întrucât rezultatele de până acum au demonstrat deja că Delta Studio a reușit să dezvolte și să implementeze strategii de business câștigătoare, indiferent de condițiile impuse de piață și alți factori externi.

Estimăm o scădere de piață în sectorul real estate și considerăm că avem oportunitatea să demonstrăm că designul de interior aduce cu adevărat valoare spațiilor, făcând diferența între proiectele rezidențiale de succes, care se vor vinde, și cele care vor rămâne în așteptare. Susținem acest “pariu” investind alături de dezvoltatorii imobiliari parteneri în cadrul programului pe care l-am numit “Delta Studio Inside”, un parteneriat bazat pe cobranding, care a bifat deja proiecte de succes în capitală și nu numai, consolidând poziția Delta Studio în segmentul real estate.