in

Dan Şucu, Mobexpert: Sectorul mobilei este la fel de afec­tat de această criză precum cel al turismului

Mobexpert a fost primul grup din sec­to­rul mobilei care a decis închiderea activităţii până la terminarea stării de urgenţă.  Ulterior, au închis ma­gazinele şi IKEA, JYSK şi Casa Rusu, ceea ce afectează toată in­dus­tria mobilei, de la retail, pro­duc­ţie şi furniz­ori de ma­terii prime. Doar pro­ducţia de mobilă de­păşeşte 2 mi­liarde de euro anual.

Dan Şucu, proprietarul Mob­ex­pert spune că sectorul de mobilă şi decoraţiuni este la fel de afectat precum cel al turismului de cri­za generată de coronavirus şi crede că anul acesta va fi mai dificil decât în 2009.

„Anul acesta este mult mai dificil faţă de 2009. Sunt asemănări în sensul că ne vom trezi cu toţii cu scăderi de afaceri, însă atunci scăderile au venit treptat. (…) Noi discutăm acum de lipsa de apetit a consu­ma­torilor de a merge în magazine, dar ne vom confrunta cu lipsa de apetit a consumatorilor de a se întâlni faţă în faţă cu un consilier în amenajări interioare de exemplu“, a spus Dan Şucu.

Domnia sa a declarat faptul că sectorul mobilei este la fel de afec­tat de această criză cum este sec­torul  turismului Mobexpert a fost primul grup din sec­to­rul mobilei care a decis închiderea activităţii până la terminarea stării de urgenţă.  Ulterior, au închis ma­gazinele şi IKEA, JYSK şi Casa Rusu, ceea ce afectează toată in­dus­tria mobilei, de la retail, pro­duc­ţie şi furniz­ori de ma­terii prime. Doar pro­ducţia de mobilă de­păşeşte 2 mi­liarde de euro anual.şi că nu există un antidot cunoscut la lipsa de interes a clientului.

„Toţi din industrie suntem interesaţi în primul rând de supravieţuire în condiţiile în care veniturile sunt zero, după care ne pregătim de cum va arăta lumea în clipa în care vom redeschide magazinele. Şi nu va arată prea bine. În clipa în care vom redeschide magazinele ne vom întâlni cu vânzări la jumătate faţă de cele pe care le-am avut cu un an înainte“, apreciază Dan Şucu, care conduce un grup cu afaceri de peste 200 de milioane de euro.

În prezent, Mobexpert are o reţea de 30 de magazine, dintre care 12 mari (de peste 5.000 mp) şi opt fabrici. În total, în grup lucrează 2.300 de angajaţi, dintre care circa 800 în fabrici. „E un început de criză şi orice măsuri ar lua statul criza va exista. Cât de mare va fi rece­siune depinde de mulţi factori“, a mai spus antre­prenorul, care consideră că cea mai lo­vită categorie  de această criză vor fi clienţii cu venituri medii şi puţin peste medie.

Pe de altă parte, Dan Şucu spune că pierderea echipelor create cu greu în mulţi ani ar fi o catastrofă mai mare decât lipsa banilor sau pierderea unei clădiri de exemplu.

„Este esenţial să ne putem păstra forţa de muncă înalt calificată. Faptul că statul ne poate ajuta într-o oarecare măsură în ceea ce priveşte plata şomajului tehnic este un pas înainte. (…) Dar cheltuiala cu salariile este foarte importantă, dar este doar una din zecile de cheltuieli cu care ne confruntăm chiar şi în momentul în care nu mai ai venituri. Şi atunci lupta noastră este de a diminua aceste cheltuieli şi de a păstra cât mai multe resurse pe care le avem pentru supravieţuire“.