in

Antreprenorul care a dezvoltat o aplicație de succes. “Pentru a menține optimismul și determinarea, trebuie să te concentrezi pe impactul pozitiv al muncii tale și pe oportunitățile de creștere” – Emil Petre, Fondatorul DOMICELO

Interviu oferit echipei Investing in Property

Emil Petre, Foundator DOMICELO

Domnule Petre, cum ați identificat nevoia pe piață pentru un astfel de produs și care sunt avantajele aplicației?

Am observat o nevoie clară pe piață, un fapt bine cunoscut de majoritatea oamenilor care locuiesc într-un bloc sau complex rezidențial: proprietarii, președinții de asociație și firmele de administrare păreau că sunt în echipe adverse, cu multe faulturi și chiar “cartonașe roșii”.

Un exemplu concret: proprietarii nu se mai prezintă la adunarea generală (care este o singură dată pe an!), pierzând astfel dreptul important de a vota și de a decide pentru locuința lor, preferând să lase deciziile în mâinile altora.

DOMICELO – Aplicația Locuinței, a venit ca o soluție care acordă importanța cuvenită statutului de proprietari, cu scopul de a le îmbunătăți experiența de locuire, în echipă cu firmele de administrare care acum pot să ofere cele mai bune servicii.

Avantajele includ accesul rapid la servicii esențiale, o comunicare eficientă între proprietari, președinte și administratori, o gestionare mai bună a resurselor, clădiri mai bine îngrijite și comunități mai unite și mai fericite.

Care este diferențierea dintre DOMICELO și alte aplicații disponibile pe piață?

DOMICELO se diferențiază prin concentrarea pe calitatea locuirii a proprietarilor și optimizarea activităților firmelor de administrare. Oferim o platformă completă (CRM + Aplicație) care integrează multiple servicii esențiale pentru locuință, notificări în timp real, un sistem de votare și sondaje, și multe altele, toate într-o singură aplicație.

Pot spune că este o aplicație unică prin capacitatea sa de a crea o comunitate conectată și eficientă, unde fiecare proprietar și administrator poate găsi rapid soluțiile de care are nevoie.

Această abordare a condus la recunoaștere și recomandări din partea proprietarilor către firmele lor de administrare, precum și la un interes crescut din partea dezvoltatorilor imobiliari care doresc să integreze DOMICELO până la predarea situației către asociație sau firmele de administrare.

Cum a evoluat aplicația de la lansare până în prezent și ce îmbunătățiri sau actualizări au fost adăugate?

De la lansarea inițială, toate îmbunătățirile au fost realizate pe baza feedback-ului valoros primit de la utilizatorii noștri.

Pentru proprietari, DOMICELO a devenit cu adevărat Aplicația Locuinței deoarece ne-am concentrat pe a crea o experiență cât mai simplă și plăcută pentru noțiunea de “Acasă”. În martie acest an, ne-am rebranduit în DOMICELO, cuvânt ce reflectă mai bine misiunea noastră de a asigura acea stare de liniște sufletească, știind că domiciliul (locuința) este pe mâini bune.

Pentru firmele de administrare, ne-am concentrat pe creșterea eficienței costurilor și a timpului. Am integrat în CRM funcționalități care ușurează munca, preiau activitățile repetitive și oferă analize și statistici utile.

La lansare, aplicația a fost dotată cu funcționalități pe care le-am considerat esențiale și universal valabile, cum ar fi catalogul de servicii (o premieră absolută), notificările în timp real, Tiketingul și sistemul de Vot/Poll (o altă premieră absolută).

De atunci, am adăugat și funcționalități specifice precum posibilitatea de a reglementa accesul auto într-un complex și accesarea mai intuitivă a facturilor lunare. În prezent, lucrăm la un modul eAvizier care va permite accesul transparent la toate documentele unei asociații.

Pe măsură ce continuăm să dezvoltăm DOMICELO, rămânem receptivi la integrarea unor funcționalități utile și urmărim cu atenție trendurile din industrie pentru a aduce cele mai bune soluții utilizatorilor noștri.

În agitația de zi cu zi, cum reușiți să vă mențineți echilibrul între viața personală și munca dedicată dezvoltării aplicației DOMICELO, și cum vă petreceți timpul liber atunci când nu sunteți ocupat cu proiectul? 

Ca pentru marea majoritate a oamenilor, călătoriile sunt o pasiune și pentru mine, dar trebuie să recunosc că nu prea am mai avut timp. Și atunci când călătoresc… mă surprind că analizez un oraș și mă gândesc automat: aici câte asociații or exista? Nu au nevoie de Domicelo? Pe urmă revin la realitate: ești în Roma, oraș istoric, nu au ei nevoie de aplicația ta 🙂

Da, echilibrul între viața personală și profesională este esențial pentru a rămâne productiv și creativ în dezvoltarea aplicației. Astfel, pot continua să aduc îmbunătățiri și inovații care fac viața mai ușoară pentru utilizatorii noștri.

Ce strategii ați folosit pentru a depăși problemele legate de integrarea tehnologiei în sfera administrării și ce feedback ați primit de la utilizatorii aplicației?

Feedback-ul primit de la proprietari a fost întotdeauna extrem de pozitiv, ei fiind primii care apreciază utilitatea și ușurința în utilizarea DOMICELO.

O provocare semnificativă cu care ne-am confruntat de la început a fost rezistența la schimbare din partea firmelor de administrare. Cu toate acestea, pe măsură ce acestea încep să folosească CRM-ul și aplicația, își dau seama de beneficiile pe care le aduc atât pentru organizarea internă, cât și pentru comunitățile pe care le administrează.

Atât în trecut, cât și pentru viitor, strategia noastră este să evidențiem și mai mult aceste beneficii, astfel încât să obținem la fel de multe recomandări din partea firmelor de administrare pe cât le obținem din partea proprietarilor.

Care sunt cele mai mari satisfacții pe care le-ați experimentat în calitate de antreprenor în domeniul tehnologiei și cum vă mențineți optimismul și determinarea în fața schimbărilor din industrie?

Schimbările sunt întotdeauna binevenite… dar aici sunt și puțin (mai mult) subiectiv: în cazul nostru, suntem nu doar martorii, ci și inițiatorii acestora. Și nu vorbim de schimbări minore, ci de o tranziție majoră de la utilizarea Excel-urilor la adoptarea unei aplicații moderne. Cele mai mari satisfacții vin din faptul că putem aduce îmbunătățiri concrete în viața oamenilor prin tehnologia pe care o dezvoltăm.

Se zice că pentru a menține optimismul și determinarea, trebuie să te concentrezi pe impactul pozitiv al muncii tale și pe oportunitățile de creștere. Asta și facem, rămânem motivați și dedicați succesului DOMICELO.