in ,

Cortina 126, Proiectul de pe harta succesului Eden Capital

Interviu Investing in Property

Compania EDEN Capital Development rezonează puternic pe piața imobiliară din România, fiind unul dintre cei mai dinamici dezvoltatori de proiecte din segmentul rezidențial. A oferit capitalei în ultimii șapte ani peste 1 600 de locuințe, majoritatea situate în zona de nord și are în plan dezvoltarea altor 1 700 de apartamente din gama premium și de lux. Cu un capital 100% românesc, EDEN Capital are incluse în portofoliu, din 2009, cinci ansambluri de succes sub umbrela CORTINA: Cortina Residence, Cortina Academy, Cortina North, Cortina Forest si Cortina 126. Unele dintre aceste proiecte sunt finalizate, altele se află în proces de execuție, în diferite stadii.

Brand-ul CORTINA, nume vizibil de către locuitorii din nordul Bucureștiului, însumează un număr de aproximativ aproximativ 2 900 de apartamente premium și lux, cu multiple facilități alineate standardelor curente.

Cortina 126

Cortina 126 este unul dintre proiectele de referință, și ultimul oferit publicului. Consolidat pe un concept de locuire exclusivist, caracterizat prin finisaje și dotări high-end, adaptate trendurilor conturate de marile capitale ale lumii, ansamblul rezidențial este deja casă pentru mulți dintre cei care au crezut în acest proiect, fiind disponibile momentan nu mai mult de 33 de unități.

Cortina 126
  1. Care sunt principalele aspecte care vă diferențiază de celelalte proiecte din segmentul imobiliar și care este secretul prin care într-un interval de timp relativ scurt, ați dezvoltat un număr considerabil de proiecte? 

Cred ca principalul secret este faptul că am gândit lucrurile puțin invers. Noi nu construim “ce se vinde în piață” neapărat ca să plasam niste produse fără identitate. Reperul nostru este acela de a construi proiecte armonioase, corelate conceptual cu viitorul care începe din momentul livrării acestora, pentru că de atunci prind viață unitățile locative ce se livrează și comunitățile care se formează. Acestea trebuie să îndeplinească anumite criterii pe care noi ni le impunem, iar printre ele se numără durabilitatea, confortul, frumusețea, armonia cu peisajul înconjurator sau potențarea lui etc. Prin studiile pe care le realizăm și rezultatele pe care le implementăm, reușim să întegrăm cerințele, să le adaptăm așteptărilor și dorințelor targetului nostru și să impunem noi standarde de concept de locuire și construire.

Sigur, conteaza mult faptul că ne autofinanțăm, așadar nu depindem de factori exteriori și mai mult, costurile finanțărilor nu sunt suportate de către client, lucru ce ne-a permis să avem un raport calitate/preț foarte bun.

  1. Se observă o aliniere la standarde internaționale în ceea ce privește …cam tot. De la arhitectură, facilități, design, peisagistică – un aspect deloc negativ. Dar, unde ne regăsim noi, ca și români în tot acest context? Unde se simte linia definitorie a acestei naționalități în raport cu proiectele de dezvoltare urbană? 

Adevărul este că până acum nu s-a simțit. Dacă în privința caselor, România a avut o tradiție și o arhitectură, în privința blocurilor nu a fost la fel. Exceptând nevoia de spații de depozitare poate puțin mai mari decât în alte capitale europene, nu au existat note naționale. De-acum înainte însă, încep să se contureze. Asistăm la o schimbare de generații, la o schimbare de stil și repere, la oameni care nu mai sunt demult la prima locuință și cerințele lor se schimbă. Ce știm este că românii sunt extrem de familiști. Cei tineri pun accent pe zonele cu școli bune, cei mai în vârstă cumpără locuințe pentru copiii proaspăt deveniți adulți. Acest cult al familiei – și spunem asta cu drag și cu mândrie, este o identitate națională. El se va reflectă în fiecare proiect de dezvoltare urbană în viitor.

În plus, și identitatea noastră ca brand își are propria relevanță, deoarece ea reflectă și se reflectă în mai multe direcții de impact.

  1. Crearea de comunități este misiunea majorității proiectelor rezidențiale din România. Voi v-ați îndeplinit această misiune în nenumăratele proiecte deja finalizate. Care este următorul pas?

Comunitățile sunt diferite de la un proiect la altul. Probabil că, dacă ne uităm cu atenție, ne reprezintă chiar pe noi în diferite etape 🙂 Construim pe aceleași principii: ca pentru noi înșine. Și, odată cu trecerea timpului, și noi evoluăm, traversăm percepții diferite, experiențe care se adaugă principiilor fundamentale pe care ne-am creat brandul Cortina.  Așa s-a născut Cortina126, de exemplu. Un proiect spectaculos din toate perspectivele, din care mai sunt foarte puține apartamente disponibile și care ne-a adus multe confirmări strategice. Suntem în diverse etape de dezvoltare cu multe proiecte, construite și conturate pe aceleași principii, adaptate locului și momentului.

  1. Care este potențialul real estate-ului autohton? Oare unele orașe mici nu pot fi adevărate poluri ce așteaptă investiții precum proiecte cu identitatea CORTINA? 

Real estate-ul autohton, la fel ca și noile generații, ca și viața în sine, sunt în efervescență. Noua plajă disponibilă și conceptele de locuire s-au schimbat în ultimii ani, și observăm o orientare către zonele periurbane care devin centre ce satisfac pe deplin stilul de viață și cerințele comunității.

Planurile noastre strategice și portofoliul imobiliar pe care îl deținem este previzionat pentru cel puțin 10 ani de acum înainte și acordăm o atenție deosebită unor zone pe care noi le considerăm cu potențial și pe care ne dorim să le abordăm pentru dezvoltare. Suntem cei care am deschis noi zone de dezvoltare urbană și ne uităm cu mândrie că în jurul acestor ansambluri, alți dezvoltatori au început să construiască – asta ne definește – pionerat, inițiativă, inovație – sunt lucruri pe care le-am demonstrat până acum prin proiectele noastre și pe care, cu siguranță le veți găși în următoarele,

Discutând despre prezent, pentru acest an ne-am propus lansarea a două noi proiecte Cortina, în două zone distincte ale capitalei care, cu siguranță vor optimiza peisajul actual. Și în capitală și zona metropolitană este încă necesar a se investi și a se reconfigura peisajul din punct de vedere urbanistic , datorită cererii mari de locuințe, zone care vor genera noi puncte de atracție la nivel economic, social, investițional etc.

  1. Domnul Răzvan Munteanu susținea într-un material publicat de către noi, că oferta de terenuri de calitate pe care pot fi dezvoltate ansambluri la standarde este una limitată. Asta se intâmpla în urmă cu doi ani. Ce imagine asupra acestui subiect ne oferă prezentul?

Necesitatea dezvoltărilor de infrastructură încă există, la fel și a solidității parteneriatului public privat care poate genera diversitate și dezvoltare. Cerere și capital există, însă este necesar că acest angrenaj, care aduce beneficii tuturor în dezvoltările locale, să fie coordonat, iar procesul să fie unul sinergic.

 

Pe lângă conceptul menționat, EDEN Capital a mai dezvoltat ansamblurile Dinamic City (166 apartamente), Four City North (568 apartamente) și Delta City (333 apartamente).