in ,

Daniel Popa, Reynaers Aluminium: “Vom continua să investim în rețeaua noastră de showroom-uri, care ne asigură expansiunea regională, dar și în dezvoltarea portofoliului de produse și în noi parteneriate”

Interviu acordat echipei Investing in Property de către Interviu acordat echipei Investing in Property de către Daniel Popa, Country Manager Reynaers Aluminium România

  • Cum a arătat anul 2023 pentru Reynaers România și care au fost principalele provocări pe care le-ați întâmpinat?

2023 a fost un an presărat cu provocări, dominat de un context economic instabil, dar și de o ușoară scădere a pieței, scădere resimțită inclusiv în sectorului rezidențial, unde suntem furnizorul preferat de mulți dezvoltatori importanți. De asemenea, anul trecut a început o perioadă care probabil va continua și în următorii ani, legată de lipsa PUZ-urilor, de blocajul instituțional, care ne va afecta și pe noi ca furnizori de soluții pentru ansambluri rezidențiale sau de birouri.

În ciuda acestor provocări, ne-am continuat strategia de dezvoltare, reușind să ne atingem cu succes obiectivele stabilite. Astfel, în 2023 am înregistrat o creștere de 5% față de 2022. Totodată, am continuat extinderea rețelei de showroom-uri, consolidând zona de logistică și distribuție la nivel local, și am adoptat acțiuni care să ne ajute să ne adaptăm tuturor acestor schimbări, precum livrarea unor soluții competitive din punct de vedere financiar, fără a reduce însă calitatea. În plus, am identificat noi oportunități de business pe segmentul non rezidențial, care a înregistrat în 2023 o ușoară creștere, echilibrând astfel scăderea din rezidențial. 

  • Sunteți mereu la curent cu inovațiile și noutățile din domeniul produselor din aluminiu – uși, ferestre, sisteme glisante, etc. Care sunt trendurile de domeniul? Ați introdus produse noi în portofoliu?

O tendință care va domina 2024 este cea a sustenabilității și a produselor durabile, dar și a materialelor care oferă o mai bună izolare termică, contribuind la eficiența energetică, ceea ce pentru noi nu este o noutate, ci mai degrabă un proces în care avem expertiză și pe care îl adaptăm constant. Reynaers oferă o gamă vastă de produse, în multiple variante de design, cu performanțe tehnice deosebite, precum izolare termică, fonică, etanșare apă-aer-vânt, adaptate celor mai noi tendințe din piață. Mai mult, în momentul de față, suntem singurii furnizori de pe piața locală care oferă certificate de garanție a produselor pe o perioadă de 10 ani. Toate produsele pe care le oferim partenerilor noștri sunt produse circulare, concepute pentru a oferi cea mai bună calitate cât mai mult timp posibil, de la fabricare până la sfârșitul duratei de viață. Alegerea aluminiului este o alegere pe viață, iar profilele din aluminiu se mențin frumoase ani la rând. Acestea nu sunt afectate de razele UV sau de umiditate, iar dacă sunt întreținute corespunzător, nu se deformează, nu se corodează și nu putrezesc. În plus, oferă o izolare termică și acustică excelente. Totodată, aluminiul este 100% reciclabil comparativ cu alte materiale, ca de exemplu PVC-ul. Este rezistent și se întreține ușor, fiind o investiție care se amortizează în timp.

De asemenea, și la nivel de produse pregătim noutăți în gama de ferestre și uși, dar și în gama de pereți cortină, precum și extensii ale sistemelor deja consacrate, promovând activ în continuare soluțiile pe care le oferim pentru case inteligente. Pentru clienții care își doresc un confort sporit, adaptat la ultimul standard de tehnologie, am integrat ultimele inovații în domeniu, precum: uși cu control acces, cu deschidere automată (amprentă, cod, smartphone), ferestre cu ventilare automată, care permit programarea la intervale de timp pre-setat sau uși culisante, motorizate cu control acces, complet automatizate. Aceste soluții excelente de automatizare pot fi integrate ușor pentru orice locuință cu sistemul de BMS al casei pentru ferestre, uși și uși glisante. Principalul avantaj al tehnologiei Reynaers constă în faptul că toate soluțiile sunt plug & play, fiind ușor de produs, montat și integrat în sistemul smart home.

  • Cum vi se pare piața în momentul de față? Să fie oare în stagnare sau în scădere?

Anul acesta, preconizăm o piață în tendință ușoară de scădere, prin urmare ne propunem să ne adaptăm cât mai bine strategia acestui context.

  • Ca rezultate financiare, cum au arătat ultimii ani și ce așteptări aveți pentru anul care tocmai a început?

Rezultatele din ultimii ani au fost, în mare măsură, cele pe care le-am previzionat, în focusul nostru fiind menținerea pe un trend ascendent și realizarea obiectivelor propuse, ceea ce am și realizat cu succes. Pentru 2024, avem în plan să fim angrenați ca și până acum în cât mai multe proiecte de top și să ne continuăm expansiunea regională.

  • Care sunt principalele motive de îngrijorare pe care le aveți în 2024? Dar așteptări, în condițiile în care vorbim despre un an electoral?

Facem tot posibilul de a depăși cu succes eventualele obstacole care pot să apară fie la nivel de industrie, în lanțul de aprovizionare sau la nivel de parteneri, unde, din experiența noastră, buna colaborare și comunicare cu partenerii este esențială.

Totodată, vom continua să investim în rețeaua noastră de showroom-uri, care ne asigură expansiunea regională, dar și în dezvoltarea portofoliului de produse și în noi parteneriate.