in , , ,

Interviu exclusiv Eduard Petrescu, CEO EKO Group: “Am fost receptivi la nevoia de publicitate outdoor, care este de mare impact vizual”

Interviu oferit echipei Investing in Property | Apariție în Revista “Investing în Property”, ediția a V-a

Eduard Petrescu, CEO EKO Group

“Publicitatea este una dintre cele mai importante componente. Dacă nu te faci cunoscut pe piață, nu ai cum să ai pretenția să fii identificat de potențialii clienți. Cele mai multe companii se raportează strict la un buget de marketing, fără să creioneze un principiu, ce să aibă la bază elementele distinctive ale companiei. Mai exact, nu știu să se promoveze în mod corect. Marketingul pare simplu, însă pentru a realiza promovarea corectă trebuie să ai viziune largă și pe termen lung. Nu prea găsești așa ceva în România și este o realitate, chiar dacă voi atrage critici”, spune Eduard Petrescu, CEO EKO Group.

Activați pe mai multe linii de business. Care este principala activitate a companiei? Cum a luat naștere și la ce nivel ați ajuns?

Ne-am canalizat atenția către activitatea de publicitate. Fiecare afacere trebuie să fie susținută de campanii de publicitate, prin creșterea brand awareness-ului. Am fost receptivi la nevoia de publicitate outdoor, care este de mare impact visual. Nu a fost ușor să ne facem loc într-o piață cu o cultură obscură și învechită. Însă, am reușit, cu multă perseverență și determinare să ne facem cunoscuți. Această notorietate a atras după sine și aspectele neplăcute, precum concurența neloială sau atacuri nefondate. Toate acestea venind din toate direcțiile, atât de la companiile concurente, cât și de la autorități.

Paradoxal sau nu, perioada în care ați introdus pe piață afișarea materialelor publicitare pe stâlpi a fost cea în care pandemia impunea restricții majore. Ce a reprezentat această perioadă pentru companie?

Acea perioadă a permis cumva factorilor decidenți să analizeze și astfel de posibilități în strategia lor de marketing. Ba mai mult, a fost luat în calcul factorul psihologic. Urma o perioadă când toată lumea dorea să evadeze, așadar s-a anticipat că cei mai mulți vor fi în afara locuințelor, deci în zona de outdoor. Ceea ce s-a și întâmplat.

Care sunt cifrele ce dictează parcursul EKO Group?

Cifrele nu sunt relevante, ele sunt oricum oficiale. Relevant este ceea ce putem aduce clienților noștri. Autenticitatea felului în care tratăm clientul, soluțiile pe care le oferim, implicarea până la cel mai mic detaliu, sunt cele ce dictează parcursul EKO Group. Cifrele se reflectă în asta.

Cât sunt de dificile demersurile cu privire la obținerea aprobărilor din partea autorităților?

Dificil este un cuvânt delicat în contextul în care ne aflăm. Autoritățile nu înteleg că rolul lor este de partener, nu de adversar. Plecând de la ideea ca publicitatea outdoor a trăit sub auspiciul nelegalității în ultimii 20 de ani, ne-am confruntat și ne confruntăm cu un val de atacuri din partea celor ce nu înțeleg fenomenul sau nu vor să-l înțeleagă. Pe de o parte sunt autoritățile ce nu doresc să aibă niciun dialog privind eficientizarea modului în care se desfășoară aceasta activitate și care nu respectă nici macar legea. Pe de altă parte sunt locuitorii acestui oraș, care au o părere formată pe baza a ceea ce li se spune public, fără a se întreba ce este dincolo de aparențe. Apoi sunt companiile concurente a căror interes este evident și asupra căruia nu ma aplec în acest moment. Deci, demersurile nu doar că sunt dificile, dar sunt momente în care par imposibil de atins. Am spus deja că este o piață obscură și învechită, care opune rezistență la schimbare. Doar că atunci când vrei transparență și lucruri clare, ele așa vor ajunge să fie, mai devreme sau mai târziu.

Doriți să vă extindeți business-ul și peste granițele României?

Categoric da, a fost luat în calcul încă de la început. Suntem în discuții cu o companie din Hong Kong, dar nu doresc să dezvălui mai multe pentru moment.

Care este viziunea și strategia EKO Group pentru următorii trei ani?

Vom crea pilonii necesari pentru o afacere predictibilă atât din punct de vedere legal, cât și financiar. Așa cum am dezvoltat în ultimii doi ani o afacere ce a crescut mult ca notorietate în București și Ilfov, următorii trei ani o să aibă o creștere a notorietății la nivel național și internațional.

Spre ce direcție se îndreaptă publicitatea în era digitală?

Încă este o piață confuză, care tinde să aibă oscilații, dar este exact perioada pentru cei ca noi, care dorim să aducem schimbare de paradigmă.

Eduard Petrescu, CEO EKO Group