in ,

Vitalis Consulting a înregistrat o creștere semnificativă a cererilor pentru serviciile lor de bugetare și studii de fezabilitate

Vitalis Consulting, despre cele mai recente tendințe în domeniul imobiliar, oportunități de investiții și strategii de creștere

Cu un portofoliu de peste 400 de proiecte, atât în țară cât și peste granițele acesteia, echipa specializată în diferite arii ale Managementului Construcțiilor, Vitalis Consulting, își continuă promisiunea, și anume aceea de a construi parteneriate durabile cu cei mai importanți “actori” din industria de Real Estate. Inovare, digitalizare și practici sustenabile sunt doar câteva dintre direcțiile sub egida cărora echipa Vitalis își dezvoltă activitatea.

Alexandru Samoilă, General Manager Vitalis, invitat în cadrul evenimentului “The Trends Forum”, organizat de Bucharest Real Estate Club, împărtășește echipei Investing în Property viziunea lui asupra celor mai recente tendințe și inovații din industria imobiliară.

Alexandru Samoilă: Trends Forum 2023, organizat de BREC, a reunit profesioniști și lideri din industrie, concentrându-se pe subiecte cheie, cum ar fi cele mai recente tendințe în domeniul imobiliar, oportunități de investiții și strategii de creștere în următorii ani.

Una dintre principalele concluzii ale studiului RPC 2023 Trends a fost că orașele regionale ale României vor experimenta o creștere semnificativă în următorii ani. Studiul a constatat că aceste orașe au o serie de avantaje competitive, inclusiv costuri mai mici ale vieții, acces la forță de muncă calificată și perspectiva de a fi în viitor în apropierea unor facilități de transport majore. Acești factori le fac destinații atractive pentru afaceri și investitori care doresc să-și extindă operațiunile în regiune. Cele mai bune destinații de investiții pentru 2023 în afara Bucureștiului sunt Cluj‑Napoca, Timișoara și Iași, urmate de Brașov și Constanța. Oradea, Arad, Ploiești și Galați-Brăila sunt și ele pe harta investitorilor.

Un alt subiect cheie de discuție a fost avantajul competitiv al României și ceea ce va conduce la creșterea în următorii ani. A fost subliniată importanța investițiilor în infrastructură și tehnologie pentru îmbunătățirea competitivității și atragerea mai multor investiții străine. Investițiile în infrastructură ce beneficiază de fonduri alocate prin Planul Național de Redresare și Reziliență vor aduce în următoarea perioadă investitori în zonele țării care până acum au fost ocolite.

Participanții la eveniment au discutat despre provocările cu care se confruntă în industrie, inclusiv schimbarea condițiilor de piață, creșterea costurilor și evoluția preferințelor consumatorilor. Pentru anul 2023 consensul este că vom asista la o stabilizare a creșterii prețurilor în domeniul construcțiilor unde nu vom mai experimenta creșteri explosive a costurilor cu materialele. Un aspect important de luat în calcul este și creșterea costului cu forță de muncă în contextul în care de la 1 ianuarie 2023 a salariul minim brut în domeniul construcțiilor a cescuț de la 3.000 lei la 4.000 lei.

În cele din urmă, evenimentul a examinat dacă investitorii lucrează activ la planuri de investiții sau, în principal, economisesc numerar. In timp ce unii investitori adoptă o abordare mai precaută, alții caută în mod activ oportunitățile de pe piață. S-a subliniat importanța de a avea o strategie de investiții clare și de a fi pregătiți să-și asume riscuri calculate pentru a obține rentabilitate. În acest sens, Vitalis Consulting, o firmă de consultanță si management de proiect lider în industria construcțiilor, a înregistrat o creștere semnificativă a cererilor pentru serviciile lor de bugetare și studii de fezabilitate. Prin implicarea în gestionarea unui număr mare de proiecte de construcție, Vitalis beneficiază de accesul la informații precise și fiabile privind costurile de construcție, ceea ce le permite să ofere clienților lor studii de bugetare și fezabilitate precise.

În ansamblu, Trends Forum 2023 a oferit perspective valoroase asupra viitorului orașelor regionale din România și a industriei imobiliare în general. Discuțiile au evidențiat oportunitățile și provocările cu care se confruntă investitorii.

Raportat la subiectele atinse, domnule Samoilă, cât este de importantă gândirea “out of the box”? Își poate asuma acest tip de acțiune orice persoană în domeniu și, dacă nu (un răspuns oarecum evident), ce anume trebuie să cunoști pentru a întrece limitele unei gândiri tipice? Considerați că o expunere media adecvată este esențială în relația dintre companie și client? Să fie acest pas un indiciu spre acel “out of the box thinking”?

Alexandru Samoilă: Gândirea „out of the box” este o componentă vitală a succesului în lumea de astăzi în schimbare rapidă și imprevizibilă. Capacitatea de a gândi creativ și de a găsi soluții inovatoare la probleme complexe devine din ce în ce mai importantă pe măsură ce ritmul schimbării se accelerează și noile tehnologii perturbă modelele de afaceri tradiționale. Pentru a rămâne competitive, indivizii și organizațiile trebuie să fie capabile să gândească dincolo de limitele și constrângerile tradiționale și să vină cu idei și abordări noi care să le diferențieze de concurenți.

Gândirea „out of the box” nu este doar despre creativitate; este, de asemenea, despre a contesta presupunerile și de a pune sub semnul întrebării status quo-ul. Procedând astfel, indivizii și organizațiile pot identifica noi oportunități și pot evita să rămână blocați în moduri învechite sau ineficiente de a face lucrurile. Acest lucru necesită o mentalitate inclinata spre curiozitate, deschidere și dorința de a-și asuma riscuri și de a accepta eșecul ca o oportunitate de învățare.

Mai mult, gândirea „out of the box” nu se limitează la o anumită industrie sau rol. Poate fi aplicat în orice domeniu al vieții, de la provocări personale până la probleme globale. Gândind creativ și dincolo de convențional, indivizii pot veni cu soluții unice care au potențialul de a crea un impact pozitiv semnificativ.

Pe scurt, gândirea „out of the box” este esențială pentru succes în lumea dinamică și incertă de astăzi. Este o mentalitate care poate fi dezvoltată și alimentată prin practică și expunere la perspective diverse. Cei care îmbrățișează această mentalitate au mai multe șanse să prospere și să inoveze în fața schimbării și incertitudinii.

___________________________________________________________________________

Locuitorii orașului Caracal se bucură oficial de primul hipermarket Kaufland din zonă, cu ajutorul echipei Vitalis

În continuarea introducerii acestui articol, ca o urmare a unei colaborări extinse pe termen lung cu centrul comercial Kaufland, unul dintre cei mai mari retaileri din România, Vitalis afirmă, cu entuziasm, implicarea în extinderea companiei, prin coordonarea lucrărilor de construcție a celui de-al patrulea hipermarket din județul Olt și a primului în Caracal.

Noul magazin Kaufland, cu un singur etaj, are o suprafață totală construită de aproximativ 5.909 metri pătrați, fiind situat pe stradă Dragoș Vodă.

Hipermarketul beneficiază de container tip bufet “IMBISS”, spațiu de cort pentru servire fast-food și locuri de parcare. În cadrul acestui proiect, echipa Vitalis a furnizat servicii de Project and Cost Management alături de servicii de Inspecție de șantier, asigurând calitatea procesului de construcție și dând viață magazinului mult așteptat, respectând în același timp standardele înalte ale clientului în materie de durabilitate și eficiență. Începând cu 23 februarie, noul Kaufland din Caracal și-a deschis porțile oferind o nouă experiență de cumpărături pentru oamenii din zonă.