in ,

Mioara Iofciulescu – Executive Director – Atlantis Romania: Important este să știm să ne adaptăm proiectele în funcție cerințele pieței și să livrăm imobile sustenabile, la un preț corect

Interviu realizat de către Alexandra Atomei, Content Manager Investing în Property

Cu o experiență de peste 30 de ani la nivel mondial, AG Group se remarcă prin proiecte semnificative în domenii precum dezvoltare imobiliară, logistică, turism și îngrijiri medicale. Atlantis România, divizia AG Group care activează în țara noastră încă din anul 2006, își concentrează activitatea pe implementarea unor noi proiecte rezidențiale, industriale, comerciale sau logistice, pentru a pune în valoare terenurile aflate în patrimoniul organizației, situate în zona adiacentă capitalei.

Mioara Iofciulescu, Managing Director ATLANTIS România, a răspuns câtorva întrebări care vizează interesul tuturor și, într-o formă obiectivă, respectând imaginea actuală a societății, ne-a introdus în zona de business în care experiența sa profesională se oglindește în proiectele pe care le-a manageriat în ultimii 20 de ani.

  • Sub ce nuanță descrieți anul 2022, un an în care s-au petrecut schimbări majore, atât la nivel social, cât și economic?

Pot spune că anul 2022 a fost unul complex, care a început sub cele mai bune auspicii, până la declanșarea conflictului armat dintre Rusia și Ucraina. Sfârșitul lunii februarie a fost marcat de șocul războiului aflat chiar la granița României, ceea ce ne-a determinat să facem un pas în lateral și să ne gândim la traiectoria proiectelor noastre.

În ciuda situației nefavorabile la nivel social și economic, am decis să continuăm proiectarea și autorizarea unui nou cartier rezidențial, dar și a unei centrale de producție a energiei electrice din surse regenerabile.

Criza energetică și necesitatea reducerii amprentei de carbon ne-au provocat să ne gândim la soluții inovatoare și sustenabile, care vor aduce un plus de valoare in economia și societatea românească.

Acțiunile noastre au avut un impact pozitiv în piață, o dovadă în acest sens fiind faptul că proiectul Solar Villas a fost desemnat “Best New Concept” la Gala Romanian Property Awards din 2022, iar Atlantis România a primit Premiul pentru sustenabilitate în cadrul Galei Club Antreprenor de la Camera de Comerț și Industrie București.

  • Care este profilul clientului, în prezent? Sesizați o schimbare majoră, comparativ cu perioada anterioară?

Profilul clientului este definit în funcție de mai mulți factori, cum ar fi specificul proiectului imobiliar pe care dorim să îl dezvoltăm, zona în care construim sau contextul socio-economic.

Pandemia a adus multe schimbări în ceea ce privește nevoile, comportamentul și decizia cumpărătorilor, în toate industriile, nu doar în sectorul imobiliar. Criza energetică adâncită de conflictul din Ucraina a trezit conștiința multora, iar preocuparea pentru mediu și protejarea planetei a devenit tot mai prezentă. De asemenea, există studii care ne arată că avem de-a face cu criterii de cumpărare diferite, în funcție de generație, Baby- Boomers și Generația X fiind foarte atenți la optimizare și rentabilitate, în timp ce Millennials și Generația Z sunt atrase de calitatea premium, tehnologie și soluții inovatoare.

Important este să știm să ne adaptăm proiectele în funcție cerințele pieței și să livrăm imobile sustenabile, la un preț corect.

  • A fost contextul pandemiei un paradox, raportat la puterea de cumpărare? Cum explicați “nisipurile mișcătoare” de care domeniul construcțiilor s-a izbit în anul 2022?

Da, putem spune că pandemia a fost un paradox pentru sectorul imobiliar, având în vedere cererea mare și volumul de bani existent în piață în plină criză sanitară. Fenomenul însă este explicabil, dacă avem în vedere două dimensiuni. Prima ar fi izolarea impusă cde autorități, care i-a făcut pe oameni să își dea seama că au nevoie de spații de locuit confortabile și suficient de spațioase, iar a doua este dată de siguranța pe care o oferă investițiile în imobiliare, comparativ cu piața de capital care este destul de volatilă sau cryptomonedele care au înregistrat scăderi de până la 60%.

Anul 2022 a debutat cu creșteri semnificative de prețuri la materiile prime și utilități, a continuat cu o blocare a lanțului de aprovizionare din cauza stopării livrărilor de marfă din Ucraina și a sancțiunilor impuse Rusiei și s-a finalizat cu o rată a inflației record. Toate aceste fenomene au avut un impact direct asupra construcțiilor de noi proiecte imobiliare, iar încetinirea ritmului de dezvoltare a fost o consecință firească și o decizie calculată de business din partea investitorilor.

  • Pe care dintre cele trei ramuri decideți să vă axați în anul 2023: proiecte rezidențiale, proiecte industriale sau terenuri?

Deținem un portofoliu vast și diversificat de terenuri în România, de peste 370 de hectare, care se pretează pentru proiecte de toate tipurile, de la industrial, la logistic și rezidențial, motiv pentru care nu vom investi în achiziția de loturi noi.

Vom continua, cu siguranță, proiectele începute în anul 2022, care sunt în domeniul rezidențial și comercial, amplasate în județul Ilfov, în zona de nord a Bucureștiului.

De asemenea, vom rămâne conectați la domeniul energetic și vom continua dezvoltarea parcului fotovoltaic de la Puchenii Mari, județul Prahova, proiect a cărui valoare este estimate la 50 de milioane de euro.

  • Domeniul de business în care activați nu este unul facil. Cum reușiți să faceți abstracție de faptul că este “o lume masculină” și, prin exemplul personal, să inspirați?

Cred că secretul constă în faptul că nu m-am gândit niciodată că aș putea fi discriminată pentru că sunt femeie. Am dat dovadă mereu de corectitudine, onestitate și transparență, având astfel posibilitatea să găsesc parteneri de afaceri care se ghidează după aceleași valori morale și cu care să dezvolt colaborări profitabile și de lungă durată.

Sunt foarte atentă la oamenii din jurul meu, fiind conștientă de faptul că este esențial să lucrez cu persoane pe care mă pot baza, care să îmi fie alături atunci când am nevoie, care să dea dovadă de responsabilitate și asumare, pentru că doar în acest fel ne putem atinge, cu toții, obiectivele.

Activez de peste 20 de ani într-un domeniu tehnic, deși nu am pregătire de specialitate în inginerie, dar am o bază academică solidă, înțeleg și învăț cu ușurință noțiuni noi, am o mare capacitate de sintetizare a informațiilor și un spirit organizatoric dezvoltat, ceea ce îmi permite să mă adaptez și să mă integrez rapid în orice situație. Am dorit mereu să fac mai mult, să fiu cea mai bună versiune a mea, și am continuat să mă perfecționez în diferite sectoare de activitate, de la artă și comunicare, până la management, drept sau administrarea afacerilor, interese care m-au adus în comunități diferite și mi-au dat acces la oportunitati și experiențe multiple.

  • Care este cuvântul de ordine pentru anul 2023?

Pentru Atlantis România, anul 2023 înseamnă continuitate, dezvoltare și sustenabilitate. Suntem pe piața din România încă din anul 2006, deci putem spune că am trecut prin toate fazele, de la boom economic la criză financiară, de la normalitate la pandemie, de la pace la război.

Toate experiențele acumulate de-a lungul timpului ne-au făcut mai puternici și mai rezilienți și ne-au demonstrat că succesul însemnă mai mult decât profit, oamenii fiind cei care generează rezultatele și că este important să ne pese de viitor, fiind preocupați mereu să implementăm soluții și proiecte care să contribuie la conservarea planetei.