in ,

URBAN PLAZA – Viața trăită la un alt nivel

Începutul anului 2023 marchează, pentru URBAN INVEST, continuarea îndeplinirii tuturor promisiunilor făcute cu privire la proiecte, dovadă incontestabilă aflându-se în stadiul avansat al proiectului semnificativ, Urban Plaza.

Urban Plaza

De 16 ani deja, Urban Invest se bucură de o dezvoltare constantă, încadrându-se printre principalii jucători ai pieței imobiliare din Brașov. De la conceptul de pe hârtie, până la aplicabilitate, compania Urban Invest, în a cărui nume se află descrierea viziunii în sine, ne detaliază câteva dintre aspectele anului trecut și perspectivele anului în curs.

Sub ce nuanță descrieți anul 2022, un an în care s-au petrecut schimbări majore, atât la nivel social, cât și economic?

În anul 2022 cuvântul de ordine a fost adaptarea. Multe evenimente și decizii au influențat mediul de business, așa că toți cei care activăm în acest domeniu a trebuit în permanentă să ne adaptăm, să luăm propriile decizii pentru a evita blocajele și a merge mai departe cu proiectele noastre.

Deși a fost un an cu numeroase provocări, am reușit să ne menținem ritmul, am construit constant, astfel că proiectul Urban Plaza se dezvoltă astăzi conform planului. Procesul de vânzare, deși și-a încetinit ritmul în cea de a două parte a anului, a fost unul continuu, astfel că în prezent, din aproximativ 2000 de apartamente finalizate și în construcție, mai sunt disponibile la vânzare aproximativ 300.

Referindu-ne la piața rezidențială a anului 2022, observăm că principala provocare cu care se confruntă această industrie este generata de mediul macroeconomic în schimbare, și acest lucru evident, creează incertitudini și totodată destabilizează prețurile, mărind diferența dintre oferta și cerere.

Toate acestea, plus situația geopolitică ce pare să fie din ce în ce mai complicată, îi determină pe clienți să amâne decizia de a investi.

În acest context, există totuși și avantaje. Marii investitori, în vremuri nesigure, își îndreaptă atenția către țările mici, accesibile, dar cu potențial investițional, așa cum este România. Chiar dacă a trecut prin perioade dificile economic și nu numai, România a înregistrat creșteri, s-a dezvoltat, lucru care ne poziționează în topul țărilor dezirabile, o țară cu potențial pentru cei care doresc să își relocheze afacerile sau să se extindă.

Care este profilul clientului, în prezent?

În vremuri dificile, în care clienții sunt lipsiți de încredere, devin din ce în ce mai selectivi, astfel că frecvent ne-am lovit de această atitudine. Oamenii își doresc din ce în ce mai multe de la casa pe care vor să o achiziționeze. Se face astfel o triere în piață. În această perioadă, cât și în anul ce urmează, vor rezista cei care au muncit și s-au perfecționat constant, care au evoluat și au oferit din ce în ce mai mult oamenilor. Viața la bloc nu este doar despre viața în apartament, ci despre un întreg complex de servicii și facilități, iar clienții sunt foarte atenți la toate aceste aspecte.

A fost contextul pandemiei un paradox, raportat la puterea de cumpărare? Cum explicați “nisipurile mișcătoare” de care domeniul construcțiilor s-a izbit în anul 2022?

Dacă în anii pandemiei, piața rezidențială a înregistrat creștere după creștere, în 2020, contrar previziunilor, s-au livrat mai multe locuințe, a crescut numărul de tranzacții și totodată, gradul de accesibilitate, urmat de anul 2021, în care cifrele s-au menținut; anul 2022 vine cu incertitudini, clienții și investitorii amână deciziile de a investi și, astfel, ajungem la o scădere a tranzacțiilor cu până la 14% la nivel național.

Situația geopolitică a generat, așadar, schimbări majore în piață, a crescut inflația, ratele dobânzilor, determinându-ne, la nivel de companie, să fim calmi, să continuăm să construim, dar să fim prudenți și totodată atenți la clienții noștri și nevoile lor.

Am fost întotdeauna flexibili în procesul de vânzare, însă în această perioada toată atenția noastră a fost îndreptată către client, oferindu-le cât de multă flexibilitate am putut, în așa fel încât toți cei care au dorit să achiziționeze de la noi, să o poată face.

În ultima perioadă, Brașovul a înregistrat o dezvoltare semnificativă pe piața de Real Estate. Și nu se va opri aici, deoarece toate indiciile arată că este un oraș de viitor, din toate punctele de vedere.

Brașovul este un oraș care s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani, a atins un standard înalt la nivel național, situându-se în topul primelor patru județe din țară, totuși cu încă foarte mult potențial de exploatat la nivel de industrie, economie și dezvoltare integrată.

În următorii ani, Brașovul și-a propus să se poziționeze ca una dintre cele mai bune destinații de investiții din România și chiar din Europa de Sud-Est, mai ales în contextul actual când mulți dintre investitorii europeni caută să își relocheze afacerile în anumite zone mai sigure, cu forța de muncă accesibilă.

În ceea ce privește infrastructura, și pe acest segment sunt așteptate realizări majore, și anume, deschiderea aeroportului care este planificată pentru luna iunie 2023, lună în care se așteaptă să fie deja operațional.

Nu în cele din urmă, lucrările la autostrada care ar facilita accesul către capitală și viceversa, acesta fiind un atuu foarte mare al orașului pentru a atrage investitori și parteneri.

Care este viziunea Urban Invest asupra anului în curs?

Așa cum spuneam anterior, deși a fost un an incert, cu multe provocări, noi am continuat să vindem, nu în același ritm, este drept, însă raportat la situația macroeconomică, să continui să vinzi, este o reușită în sine.

Către anul 2023 privim cu optimism și speranța. În continuare ne concentrăm atenția către finalizarea proiectului Urban Plaza, menținând aceleași standarde de calitate care ne-au consacrat.