Material transmis: h4l Development
h4l (home 4 life – casa pentru viață) este un curent, unul nou pentru România, dar cu istoric lung în țările din vest, care susține ideea de locuințe făcute pentru oameni și pentru nevoile lor.
h4l construiește în România primele cartiere rezidențiale destinate persoanelor cu venituri medii, capabile să respecte valorile curentului – home 4 life (casa pentru viață). h4l este membră AmCham Romania – American Chamber of Commerce in Romania
În ziua de azi simțim tot mai acut nevoia de a deveni una cu natura, de a-i simți beneficiile și de a fi parte din ea cu blândețe și cu grijă. Schimbările climatice trag un semnal de alarmă asupra faptului că trebuie să încetinim pasul spre consumerism și spre aglomerarea spațiilor în care trăim. Ar fi ideal dacă ne-am putea concentra pe ceea ce este cu adevărat folositor pentru noi și pentru sănătatea noastră fizică și mintală și anume, de a ne face un obicei din a merge pe jos cât mai des.
Mersul pe jos în oraș
Putem să ne plimbăm și să mergem mai des pe jos când locuim în oraș? Cu siguranță, chiar dacă, momentan, multe orașe mari din România nu sunt foarte prietenoase cu mersul pe jos. Și asta nu pentru că nu ar exista promenade, alei pietonale și alte elemente speciale de infrastructură pentru ca oamenii să ajungă ușor dintr-un loc în altul. Ci pentru că aglomerația, zgomotele și aerul poluat fac din mersul pe jos o activitate nu neapărat plăcută, mai ales dacă asta se întâmplă în proximitatea bulevardelor și a străzilor hiper circulate.
Practic, capacitatea de a ne plimba prin orașe nu a mai fost în focusul proiectanților urbanistici, întrucât nevoia de a folosi mijloacele de transport a fost tot mai crescută. Cu toate că orașele par a fi făcute pentru a reflecta această preferință a oamenilor de a folosi vehiculele spre a se deplasa dintr-o parte în alta, există mișcări în întreaga lume pentru a aduce înapoi bucuria de a merge pe jos.
Oamenii își doresc să locuiască în orașe care să le deschidă apetitul pentru mersul pe jos și care să nu îi facă să se simtă dependenți de mașini. Aceștia știu că plimbatul are numeroase avantaje pentru ei, printre care se numără:
- contribuția la un mediu mai curat și o amprentă de carbon mai mică (eliminând noxele pe care mașina cu care s-ar fi deplasat le-ar fi eliminat în aer)
- o imunitate mai bună și o stare de bine, prin reducerea anxietății și riscului de a avea depresie, a face boli de inimă, diabet, AVC, hipertensiune arterială și multe altele.
- economisirea banilor dați pe combustibil, pe întreținerea mașinii ori pe taxele de parcare, precum și eliminarea stresului de a găsi un loc de parcare în zonele aglomerate.
- mai multe interacțiuni umane decât atunci când conducem, contribuind astfel la creșterea stimei de sine și a sentimentului de fericire.
- beneficii psihologice – atunci când ne plimbăm în natură este benefic să o facem singuri, așa vom reuși să ne recreem, să ni se așeze gândurile și să obținem mai multă claritate, în vreme ce, în zonele urbanizate, plimbarea în compania cuiva este mult mai plăcută.
Cartiere mai verzi, care îndeplinesc rapid nevoile oamenilor
Pentru ca orașele să devină mai prietenoase cu mersul pe jos și pentru a-i încuraja tot mai des pe oameni să facă asta, este necesară dezvoltarea infrastructurii în acest sens. Mai mult, vechile cartiere pot fi adaptate pentru a veni în întâmpinarea oamenilor atunci când trebuie să se deplaseze pentru a ajunge dintr-un loc într-altul. În ce privește noile cartiere sau cele care urmează a se proiecta, este important să se ia în calcul cât de benefic este pentru oameni să meargă pe jos, dar și să aibă aproape, la distanțe agreabile, cât mai multe puncte de interes pentru ei.
De exemplu, în cartierele h4l totul este adaptat nevoilor locatarilor, primând fericirea, satisfacția și starea lor de bine. Astfel, aici găsești numeroase zone dedicate, precum sală de fitness, work office gratuit, community center, zone comerciale, puncte sanitare și multe spații verzi adaptate pentru orice categorie de vârstă, așa încât oamenii să se simtă încurajați să iasă afară, dar și să meargă pe jos pentru a ajunge mai rapid unde doresc. De obicei, acestea sunt plasate în proximitatea unor centre de interes în orașe precum București (un cartier de case cu grădină și patru cartiere de apartamente), Brașov (un cartier de apartamente), Constanța (un cartier de apartamente) și accesul către acestea se face ușor și rapid, la maximum 15-20 de minute de mers pe jos. Prin urmare, contează poziționarea cartierelor în aglomerarea urbană, dar și felul în care este organizat în interior, pentru ca rezidenții să aibă cât mai multe ocazii de se plimba dintr-o parte în alta, dar și de a interacționa cu comunitatea, de a împărtăși aceleași valori.
Mobilitate electrică – mai puțin zgomot și zero noxe