in

Investing in Property în dialog cu Cristian Munteanu, CEO Scaffold

Nicio companie nu există doar pentru ea însăși. Lucrează pentru nevoi mai mari, mai intensive, efectuează servicii mai importante, nu pentru ea însăși, ci pentru ceilalți. Cristian Munteanu, CEO Scaffold, ne-a acordat câteva minute pentru a ne povesti despre concluziile anului 2022 și despre perspectivele unui viitor apropiat.


  1. Cum se va reflecta anul 2022 în istoria companiei?

Scaffold s-a născut din dorința de a aduce pe piața din România schele care să se încadreze în normativul european și care să fie de cea mai înaltă calitate, cu standarde maxime de siguranță a utilizatorilor, cât și de protejare a mediului, iar acest lucru a fost observat pe parcursul întregului an.

2022 a adus multe situații neașteptate, dându-ne atât de multe lecții. Tocmai aceste lecții ne-au ajutat să identificăm potențialul enorm pe care îl avem. Anul acesta se va reflecta în istoria companiei ca un punct de plecare în formarea afacerii noastre pentru că am crescut constant și ne-am adaptat la cerințele existente pe piața schelelor.

  1. Care sunt segmentele de piață afectate și care arii de activitate au excelat?

Este o continuă provocare pentru noi, la fel ca și pentru celelalte companii care activează în această industrie, să asigurăm necesarul de schelă cerut de furnizori în condiții de siguranță, conform normelor Europene actuale. Totuși, având în vedere multitudinea provocărilor întâmpinate anul aceasta, putem menționa că înregistrat un progres atunci când ne raportăm la proiecte rezidențiale, dar și la proiectele din industria navală și industria energetică.

  1. Cum a afectat creșterea preturilor din industrie, activitatea companiei?

De ceva vreme, domeniul se confruntă cu o provocare care, în fapt, a fost semnalată încă de anul trecut, dar care s-a amplificat puternic în contextul geopolitic actual. Mă refer, bineînțeles la majorarea rapidă a prețurilor, alimentată și de creșterea continuă a inflației. Cu toate acestea, având în vedere proiectele active și planurile noastre de diversificare și de mărire a portofoliului, pentru anul în curs ne așteptăm să menținem nivelul de creștere al companiei, dar și să aducem în atenția publicului, dar și să soluționăm câteva dintre problemele existente în industrie.

  1. Stoparea anumitor lucrări, au provocat o reacție în lanț: de la investitori, dezvoltatori, firme terte. În ce măsură a fost impactată compania voastra de acest subiect?

Desigur că o asemenea perioada, caracterizată prin incertitudini, creează dificultăți pentru întreg mediul de afaceri, într-o formă sau alta. În ceea ce privește compania noastră, am venit în întâmpinarea problemelor partenerilor noștri, cu o serie de facilități/servicii (Buy-back, rent-to-buy, etc). Astfel, prin intermediul acestora am reușit să reducem din impactul pe care l-au avut diversele situații neprevăzute asupra afacerii Scaffold.

  1. Scaffold este o firmă semnificativă, dar cu identitate conturată distinct în piața de Real Estate din România. Care sunt valorile și cultura voastră organizațională?

Încă de la înființare, siguranța înainte de toate, sustenabilitatea și managementul deșeurilor sunt câteva dintre valorile care ne definesc foarte bine întreaga activitate organizațională. Pe lângă acest lucru, credem în produsele noastre, care au cele mai înalte standarde de calitate și siguranță. Oferim o mare varietate de sisteme de schele, susținere și cadru care sunt în conformitate cu cele mai recente reglementări de mediu.

Sustenabilitatea și managementul deșeurilor sunt factori cheie pentru modelul de afaceri Scaffold deoarece oferim clienților sisteme de închidere totală a șantierelor, pe întreaga perioadă a lucrărilor, în vederea reducerii emisiilor de praf, zgomot și deșeuri de construcții.

Ne mândrim cu fiabilitatea atât a produselor noastre, cât și a promisiunilor noastre. Scopul nostru este să dezvoltăm relații de lungă durată cu partenerii noștri prin oferirea de servicii integrate care tind la nevoile lor specifice și sunt eficiente din punct de vedere al costurilor.  

  1. Care sunt proiectele spre care vă îndreptăți în anul viitor și care va fi cuvântul de ordine în caracterizarea succintă a acestora?

În 2023 ne concentrăm eforturile pe finalizarea proiectelor pe care le avem astăzi în derulare, pe dezvoltarea portofoliului nostru de produse printre care se numără schelele pentru proiecte rezidențiale și de birou, navale, de infrastructură și personalizate, alături de serviciile de specialitate precum vânzări și închiriere, suport tehnic și management, implementare și transport, instruire și specializare. De asemenea, ne concentrăm pe explorarea oportunităților din diferitele sectoare de construcții, unde perspectivele se mențin pozitive și pentru anul viitor.