in , ,

Vitalis Consulting: Peste tot în lume marile companii investesc milioane de euro în proiecte majore de fit-out

Perioada pandemică a adus cu sine transformări majore, mai ales în ceea ce privește modul de lucru în cadrul marilor companii. Pentru a se adapta situației, multe organizații au implementat sisteme de tip work-from-home sau hibrid, oferindu-le angajaților flexibilitate în alegerea mediului de desfășurare a activității.

În acest context, preferințele angajaților s-au transformat și ele, determinând companiile să își regândească spațiile de birouri și politicile interne, în vederea reîntoarcerii angajaților la birou. Astfel, milioane de euro au fost investite în ultimul an în proiecte majore de fit-out pentru reamenajarea, extinderea și optimizarea spațiilor de birouri existente, cererea de servicii de Fit-out Management pentru companiile de consultanță în construcții crescând exponențial.

Sectorul office românesc, în plină reconfigurare ca urmare a pandemiei

Nevoia de revitalizare a spațiilor de birouri este acum un trend internațional care a venit ca efect natural al unui cumul de factori externi, principalul obiectiv fiind bunăstarea angajaților și creșterea confortului organizațional, eliminând senzația de compromis când vine vorba de renunțarea la munca de acasă:

Până la pandemie, criteriile pentru bunăstarea angajaților erau destul de simple: sa avem spații care arată bine, echipate corespunzător, o bucătărie utilată și cam atât. După doi ani de lucru de acasă, modul în care angajații percep confortul s-a transformat. Acum avem nevoie de spații atrăgătoare, săli mari și aerisite, spații pentru socializare și co-working, săli de relaxare și cât mai multe facilități, astfel încât oamenii să nu simtă că fac un anumit compromis dacă se întorc la birou.  Acest lucru a determinat lansarea multor proiecte de office fit-out în ultimul an și asta nu se întâmplă doar în România. Peste tot în lume marile companii investesc milioane de euro pentru a-și optimiza spațiile de birouri”, spune Alexandru Samoilă, Managing Director Vitalis Consulting.

 

Pe de altă parte, noile direcții la nivel european cu privire la reducerea amprentei de carbon aproape de zero prin eficientizare energetică și direcții sustenabile în construcții a făcut proiectele de renovare a clădirilor existente cu atât mai necesare:

 

 

Faptul că sectorul construcțiilor este responsabil pentru aproximativ 40% din emisiile globale de CO2 și că acest impact se dorește minimizat prin directive clare, mai ales la nivel european, nu este un secret pentru nimeni. Acest lucru a dus la o creștere și mai accelerată a proiectelor de renovare pentru clădirile existente, multe dintre acestea implicând fit-out pentru birouri.”, adaugă Alexandru Samoilă.

De ce sunt serviciile de Fit-out Management un „must” pentru sectorul office actual?

Deși pandemia nu a impactat într-un mod foarte agresiv sectorul românesc al construcțiilor, iar investițiile au început să își reia cursul normal după o ușoară stagnare, încă există o lipsă de certitudine în legătură cu reîntoarcerea angajaților la birou. Acest lucru se datorează și presiunii costurilor:

Pe lângă provocările legate de optimizarea spațiilor de lucru pentru a oferi angajaților suficiente motive și condiții corespunzătoare pentru reîntoarcerea la birou, sectorul office se mai confruntă și cu alte provocări. Războiul din Ucraina a determinat probleme cu lanțurile de aprovizionare, diminuând disponibilitatea materialelor de construcții. La acest aspect se adaugă și prețurile crescute ale materialelor, determinând o presiune generală în ceea ce privește costurile de fit-out pe metrul pătrat. În acest context, serviciile de Fit-out Management devin extrem de importante și solicitate de către marile companii”, continuă Alexandru Samoilă, Managing Director Vitalis Consulting.

Serviciile de Fit-out Management ajută companiile să își îndeplinească obiectivele urmărite în cadrul procesului de renovare, reamenajare, extindere și optimizare a spațiilor de birouri, coordonând întregul proces și, implicit, oferind un control mult mai eficient asupra costurilor:

Un proiect de fit-out se suprapune de multe ori cu activitatea obișnuită a unei organizații, iar lipsa unui management corect și atent poate duce la consum ineficient de timp, efort și chiar costuri. Aici intervine Vitalis Consulting cu serviciile profesionale de Fit-Out Management. Practic, ne asigurăm că proiectul se derulează conform planificării inițiale în ceea ce privește timp și costuri, ținând cont de obiectivele, valorilor și cultura organizațională a companiei care ne solicită implicarea. Astfel, ne ocupăm de relocări, reamenajări, renovări și facility management pentru clădiri de birouri și nu numai.” adaugă Alexandru Samoilă.

Vitalis Consulting coordonează zeci de proiecte de fit-out pentru companii renumite

Vitalis Consulting, una dintre cele mai importante companii de consultanță în construcții din România, cu prezență internațională, coordonează zeci de proiecte de fit-out pentru companii cu renume, din industrii precum servicii financiare, IT & software, consultanță, healthcare, telecomunicații și multe altele:

Ultimul an a dus la o creștere a portofoliului nostru în ceea ce privește proiectele de fit-out pentru birouri. Unele colaborări din această zonă sunt marcate de continuitate, fiind clienți cu care noi avem parteneriate pe termen lung, coordonând și alte proiecte în trecut, iar altele fiind parteneriate noi. Printre cele mai recente proiecte de fit-out coordonate de Vitalis se numără renovarea și extinderea sediului companiei Marsh din clădirea Afi Park Floreasca în București, renovarea sediului companiei Prisum Healthcare din clădirea Globalworth Square, optimizarea birourilor companiei Unilever din clădirea Afi Lakeview, iar lista poate continua. Un exemplu bun pentru tendința companiilor de a-și reconfigura mediul de lucru pentru a crește bunăstarea și confortul angajaților suntem chiar noi. În primăvara anului 2021, am hotărât schimbarea sediului Vitalis, într-o vilă cu un spațiu de lucru aproape dublu,  la câteva minute de mers pe jos de parcul Kiseleff. Astfel, ne-am asigurat că cei peste 100 de colegi ai noștri au un mediu de lucru sigur, aerisit și spațios.” încheie Alexandru Samoilă, Managing Director Vitalis Consulting.

Cu o echipă de peste 100 de ingineri și profesioniști în domeniul construcțiilor, Vitalis Consulting este lider în furnizarea de servicii complete de management al construcțiilor, având un portofoliu de peste 400 de proiecte finalizate din diferite arii, precum birouri, rezidențiale, retail și industrial, hoteluri și ospitalitate, sănătate și medicină, educație și multe altele. În cei peste 16 ani de activitate, performanțele companiei și calitatea serviciilor oferite au fost recunoscute și premiate în cadrul galelor naționale și internaționale de premii pentru profesioniștii din industrie.