in , ,

Alianţa tehnologică Encorsa – Arggo accelerează digitalizarea companiilor românești

În 2022, digitalizare înseamnă mai mult decât un PC conectat la internet și o suită office. Pentru a rămâne competitive, companiile românești au nevoie de o digitalizare profundă, care să schimbe semnificativ modul de lucru. Este o condiție a succesului în economia contemporană și o decizie, care, în perspectiva Encorsa, furnizor de soluţii pentru digitalizare, duce la creşterea eficienţei proceselor de business, prin automatizare.

Soluțiile de digitalizare dezvoltate de Encorsa sunt personalizate pe specificul fiecărui beneficiar și contribuie direct la diminuarea fluxurilor de lucru manuale și utilizarea documentelor pe hârtie. Pentru aceasta, Encorsa integrează practicile de Business Process Management cu roboţii software și inteligenţ artificială conversaţională (chatboți).

Cum pot fi însă depăşite provocările generate de alegerea tehnologiilor potrivite și punerea acestora în producţie cât mai rapid? Encorsa a rezolvat această provocare prin utilizarea Timeqode, o platformă low code de Business Process Management, creată de compania Arggo. Pe baza Timeqode, Encorsa a dezvoltat recent o soluţie de automatizare a activităţii pentru compania de servicii cadastrale Team Topografic. Utilizarea Timeqode a ajutat atât la dezvoltarea soluţiei într-un timp mai scurt, cât şi la optimizarea proceselor de afaceri şi digitalizarea fluxurilor de lucru.

Avantajele utilizării unei platforme low code

Clienţii Encorsa doresc să cuantifice cât mai rapid beneficiile transformării digitale. Pentru scurtarea timpului de livrare a soluţiilor către beneficiari, Encorsa utilizează multiple platforme de tip low code, care simplifică efortul de programare clasică și permite atingerea unui nivel ridicat de personalizare. O astfel de platformă este Timeqode. Platforma nu necesită cunoștințe avansate de programare și permite dezvoltarea de aplicații web, care să digitalizeze orice proces de business, indiferent de complexitatea acestuia. Mai mult, Timeqode integrează concepte de Business Process Management pentru crearea unor fluxuri de lucru optime și este gândită pentru acces de la distanţă şi lucru mobil. De asemenea, permite integrări facile cu alte aplicaţii sau servicii cloud, care să îmbogăţească experienţa utilizatorilor finali şi să aducă valoare adăugată.

”Platforma de BPM Timeqode oferă libertate în maparea proceselor de business și flexibilitate în interfaţă cu utilizatorii, cu precădere pentru dezvoltarea aplicaţiilor cu nivel ridicat de customizare. Un alt beneficiu al Timeqode este că putem expune aplicaţii de tip extranet, cu o licenţiere avantajoasă, ceea ce contribuie la reducerea timpului de dezvoltare, cât şi a costurilor”, afirmă Cătălin Profir, CEO Encorsa.

Utilizând Timeqode, Encorsa își concentrează resursele și atenţia cu precădere asupra cerințelor de business ale clienţilor și mai puțin pe scrierea efectivă de cod. Astfel, calitatea proiectelor crește, iar timpul de dezvoltare/implementare scade.

”Transformarea digitală a unei companii trebuie privită ca o activitate continuă. Procesul este antrenat permanent în funcție de necesitățile unui business pentru a evolua și pentru a fi cât mai profitabil. Cu ajutorul platformei Timeqode oferim șansa atât clienților noștri, cât și partenerilor tehnologici, de a crea aplicații specifice și personalizate nevoilor unei companii într-o manieră mult simplificată față de programarea clasică. Cu ajutorul ei se pot desena fluxuri de lucru și interfețe vizuale cu funcția drag-n-drop, scrie reguli de business similare funcțiilor din Excel, folosi plug-in-uri existente pentru conectarea automată cu aplicații externe sau modela baze de date într-un mod vizual. Dezvoltarea de aplicații de business folosind platforma low-code Timeqode devine astfel mult mai facilă din punct de vedere al costurilor și a timpului investit, dar și a calității produsului final.” – Andrei Cârcu, General Manager Arggo.

Proiectul Team Topografic

Un exemplu elocvent al acestei abordări este crearea unei soluţii de digitalizare pentru compania de servicii cadastrale, Team Topografic.  Clientul dorea digitalizarea fluxurilor de lucru asociate procesării unor documente cadastrale complexe și încărcarea acestora pe o platformă publică specifică. Obiectivele vizate erau reducerea timpului de procesare precum și diminuarea erorilor de validare a documentelor încărcate.

Encorsa a dezvoltat o aplicație custom pentru Team Topografic, în care toate fluxurile de lucru au fost mapate în Timeqode. A fost creată o interfaţă de utilizator intuitivă, care permite definirea facilă a contractelor noi, setarea datelor de identificare, precum şi încărcarea documentelor primare prin integrare cu un serviciu de cloud storage. Fluxurile au fost proiectate pentru evitarea erorilor la înregistrare sau suprapunerea numerelor cadastrale. Aplicaţia validează automat corectitudinea înregistrărilor prin raportarea la un set de criterii predefinite și permite exportul mai multor documente simultan. Accesul în aplicaţie este securizat cu nume de utilizator şi parolă, precum şi drepturi în funcţie de rolul din organizaţie.

După intrarea în producţie, aplicația a accelerat semnificativ viteza de lucru și eficiența angajaților Team Topografic și a redus spre zero încărcarea în platforma publică a unor documente cu erori. Mulţumită interfeţei simple, familiarizarea unui nou angajat cu noua aplicație este rapidă, iar acesta devine productiv într-un timp foarte scurt. Complementar, în aplicație a fost integrat un instrument open-source pentru geo localizarea obiectivelor aferente documentaţiilor cadastrale.

Pentru Encorsa, utilizarea unei platforme low code de BPM precum Timeqode a permis reducerea efortului de dezvoltare cu cca 50% și derularea întregului proiect, de la contractare la punerea în producţie a unei soluţii 100% custom, în doar patru luni.  Rezultatele acestui proiect arată că alianţa tehnologică Encorsa – Arggo funcționează și contribuie direct la accelerarea digitalizării companiilor românești. Într-o economie marcată de lipsa resurselor umane calificate și o inflație imprevizibilă, digitalizarea și automatizarea reprezintă singurele opțiuni valide pentru creşterea eficienţei. Transformarea digitală este însă o călătorie complexă şi de durată, iar identificarea unor parteneri care să stăpânească tehnologia şi să aibă capacitate reală de livrare este esenţială.