in ,

Liria Themo, Marketing Manager Atria Urban Resort – Am promis că vom face un ”resort urban” în Capitală și ne-am ținut de cuvânt

Cum a decurs anul 2021 pentru proiectul Atria Urban Resort?
Răspunsul scurt: foarte bine! Și acum voi detalia. În primul rând, ridicarea plafonului pentru vânzarea apartamentelor cu TVA de 5% a fost de un real ajutor și pentru cumpărători, și pentru noi. Putem spune că, în acest moment, prețurile tuturor apartamentelor din complex – fie studiouri, fie apartamente cu 2, 3 sau 4 camere -, se calculează cu 5% TVA.
Totodată, vânzările au fost în conformitate cu așteptările noastre și am fost atenți să gestionăm în așa fel creșterea prețurilor, încât să minimizăm pe cât posibil efectele pentru clienții interesați să cumpere un apartament la noi. Deși Atria pare la prima vedere un ansamblu de lux din Sectorul 1, are prețuri specifice unui proiect pentru clasa de mijloc și acesta este un plus, cu siguranță! Prin negocieri cu furnizorii, cu o gestionare foarte atentă a costurilor și având cunoștințe tehnice vaste, am reușit să menținem prețurile apartamentelor foarte aproape de bugetul unei familii normale din România. În consecință, Atria Urban Resort își păstrează titlul de cel mai ofertant complex rezidențial din categorie sa, cu un raport calitate-preț imbatabil.
În momentul de față, primele două Faze ale proiectului sunt finalizate și vândute aproape în totalitate. În curând vom demara Faza a 3-a, având certificatul de urbanism și alte avize deja emise, fază pentru care există deja o listă de așteptare, mai ales pentru apartamentele cu grădini.
În 2021, Atria Urban Resort a primit și două premii foarte importante, care au fost o recunoaștere a muncii noastre și o dovadă a faptului că facem lucrurile cum trebuie. Primul este cel de “Cea Mai Impresionantă Regenerare Urbană”, acordat de către Imobiliare.ro și Clubul Profesioniștilor în Imobiliare, și cel de-al doilea este “Best Standard Residential Development”, primit din partea celor de la Construction and Investment Journal (CIJ). Iar reputația lor amplifică cu atât mai mult mândria și recunoașterea echipei Atria!

Care au fost principalele provocări din anul 2021 și cum le-ați depășit?
Sincer, 2021 a venit cu provocările cu care ne obișnuisem în 2020. Componenta juridică, financiară, administrativă și tehnologică, coordonarea contractelor, aprovizionarea cu materiale, relația cu antreprenorii generali și sub-antreprenorii, partenerii și creditarea proiectului, gestionarea efectelor economice și legislative, conducerea echipelor de la cele tehnice până la cele comerciale, sunt doar o parte din elementele pe care trebuie să le administrăm în cadrului unui proiect de o asemenea amploare. Schimbările de curs valutar, impactul pe care pandemia de COVID l-a avut pe lanțul de aprovizionare, scumpirea materiilor prime, a carburanților, impactul asupra clientului final, sunt doar câteva dintre provocările anului trecut. Dar Atria a reușit să păstreze prețul mediu pe care ni l-am propus și asta este cel mai important. Am avut și norocul ca Faza a 2-a să fie aproape finalizată în 2021 și astfel am reușit să menținem strategia de prețuri de la început.
Pentru orice afacere există tot felul de situații neprevăzute care trebuie sincronizate, iar dezvoltarea imobiliară nu este o activitate simplă deloc. Mai ales când vorbim despre un proiect ca Atria, care se dezvoltă pe 9 hectare, iar costul pentru clientul final rămâne unul mediu pe piața din București. Apoi, Atria vine cu clădiri preponderent P+4, cu o peisagistică aparte, cu parcuri centrale în care sunt plantați arbori seculari, cu piscine, cu spații deschise care ajung la 100 de metri între clădiri.
Așadar, aptitudinile dezvoltatorului se văd în ceea ce a reușit să clădească, un complex echilibrat unde nu vorbim despre un șir de clădiri identice, vorbim de un micro-univers. Specializarea și abilitățile unui dezvoltator se văd cu ochiul liber, prin felul în care stăpânește constrângerile impuse de către autorități, iar dacă rezultatul este ”wow”, atunci echipa a reușit gestionarea cu succes a tuturor provocărilor din teren.

Cum este integrat conceptul de regenerare urbană în planurile Atria Urban Resort?
Ansamblul este construit pe un teren pe care a existat o fabrică de bere ce nu a funcționat nicio- dată, cu un siloz imens, cu platforme de ciment, cu hale metalice și drumuri betonate. Vă puteți ima- gina, așadar, cum arăta zona înainte de a începe demolările – dezolant, prăfuit, betonat -, adică un peisaj care nu are ce căuta într-o capitală europeană. Iar noi am avut ambiția de a transforma acest peisaj într-un complex rezidențial asemănător unei stațiuni de vacanță, cu multă verdeață și grădini ample de jur împrejurul clădirilor.
Nu a fost ușor, iar costurile au fost exorbitante. Dar am reușit cu acest proiect să schimbăm înfățișarea zonei, iar intrarea în București dinspre Chitila s-a transformat radical. Am plantat 500 de copaci, și, dincolo de dificultățile pe care le au autoritățile în a înțelege că un arbore a cărui coroană se poate întinde și pe 7 mp reprezintă mai mult spațiu verde decât o peluză de un metru pătrat cu iarbă, am reușit să oferim clienților noștri bucuria de a avea propriul copac și de a-l denumi. Da, a fost dificil și costisitor să plantăm un parc cu vegetație diversificată în centrul fiecărei Faze a complexului și nu o peluză dreaptă cu gazon, dar asta face diferența între noi și alte ansambluri rezidențiale și este unul dintre elementele cele mai apreciate de către clienții noștri.

Ce loc ocupă spațiul verde în cadrul proiectului Atria Urban Resort?
La Atria ne-am jucat cu formele, nu numai în privința arhitecturii clădirilor și apartamentelor, ci și în ceea ce privește spațiile verzi. Încă din faza de proiect, ideea generală a fost ca pe cele 9 hectare să avem mult spațiu verde, de aceea, în întreg complexul, raportul este undeva la 25% construcții, 75% spații deschise unde verdele predomina. Aici intră parcurile cu vegetație luxuriantă și copaci seculari, aleile arcuite, piațetele din parcuri, la care putem adăuga și piscinele, cu plajele și vegetația din jur.
Apoi, spun că ne-am jucat cu formele pentru că nu ne-am limitat doar la amenajarea unor parcuri cu o topografie plată, ci am optat pentru o peisagistică în trepte, am construit coline, care amplifică suprafața verde. Apoi, după cum aminteam anterior, coroana unui copac secular se poate întinde pe zeci de metri pătrați și ecosistemul creat de o amenajare variată de arbori nu se poate com- para cu peluza cu gazon. La Atria, ne-am gândit la natură în termeni 3D și am desenat și creat spațiile verzi ca pe niște entități vii în completă armonie cu clădirile și oamenii care le locuiesc.

Care sunt exigențele proprietarilor care optează pentru Atria Urban Resort?
Orice cumpărător are exigențe, iar economiile se fac deseori cu sacrificii. Fiecare are în minte o idee despre cum vrea să arate locuința ideală și dorește ca suma plătită pentru ea să-i transforme visul în realitate. Cu cât primește mai mult pentru banii plătiți, cu atât mai bine. Este foarte greu să generalizăm ce anume îi atrage pe clienții noștri la Atria, dar probabil că raportul dintre cât plătesc și ce primesc este cel mai important.
Atria a reușit să pună în practică o viziune idilică, aș putea spune, despre cum ar trebui să arate un complex de locuințe într-o capitală dezvoltată europeană. Regimul mic de înălțime a clădirilor, distanțele mari între construcții de minimum 30 de metri și până la 100 de metri, drumurile private și spațiile verzi gândite pentru dezvoltarea unei comunități bine legate sunt visul fiecărui client care vrea să-și cumpere o locuință în București. Apartamentele noastre sunt corect împărțite, au forme drepte și, astfel, sunt ușor de mobilat. Furnizorii și echipamentele sunt de calitate superioară. Camerele sunt extrem de luminoase, datorită deschiderilor largi și a lipsei unor clădiri mastodont în vecinătate.
Cu siguranță, toate aceste elemente sunt importante pentru clienții noștri, care înțeleg și recunosc importanța unui masterplan, a unui proiect gândit unitar și uniform. Clienții noștri știu că se vor bucura toată viața de grădinile cu vegetație abundentă și că nu se vor trezi peste câțiva ani cu o clădire de 10 etaje în fața ferestrei lor. Am promis că vom face un ”resort urban” în Capitală și ne-am ținut de cuvânt.

Ce ne puteți spune despre designul de interior al locuințelor din cadrul Atria Urban Resort?
Ideea a fost a mea, încă de la început. M-am născut și am crescut în New York, dar părinții mei sunt imigranți români, plecați din țară din cauza regimului comunist. Ca atare, am crescut cu unele lipsuri, cu economii și având mare grijă la câți bani dau pe ceea ce cumpăr. Încă mai am deprinderea de a calcula, când merg la supermarket, prețul raportat la gramaj, pentru că unele lucruri nu se uită niciodată.
Legea cu TVA de 5% pentru apartamentele care se încadrează în plafonul de 450.000 de lei (la vremea aceea) a fost inspirația mea. Am vrut să demonstrez că, dacă adaugi 2-3 km la distanța dintre centrul orașului și apartamentul pe care îl cumperi la Atria, salvezi bani suficienți pentru a mo- bila întreaga locuință, cu tot cu electrocasnice incluse. Pe acest subiect am făcut multiple video-uri pe YouTube și am scris multe articole pe blog, în care am explicat cum să gestionezi bugetul pentru amenajarea unui apartament din această economie de 14% din valoarea apartamentului.
Apoi, am vrut să demonstrez că stilurile și gusturile fiecărui om se pot implementa în apartamentele de la Atria, unde finisajele sunt identice în toate apartamentele pentru a evita, pe cât posibil, modificările de amploare atunci când se mută un nou proprietar, care vrea să facă alte amenajări. Așadar, am exemplificat cum poate fi amenajat un studio în stil Pop Art, un apartament de două camere în stil Românesc-Industrial, folosind obiecte achiziționate la Muzeul Țăranului, sau un apartament Urban Living, cu un vibe de Loft cu plăci de cărămidă aparentă. Dar, poate, cel mai îndrăgit este apartamentul în stil Hamptons, cu tonuri și elemente inspirate de casele de vacanță din Hamptons, Long Island, New York, pe coasta Atlanticului.
Iubesc unicitatea sufletelor, îmi place să atrag atenția asupra diversității care ne înconjoară. Fap- tul că suntem diferiți aduce culoare vieții și bogăție comunității. De aceea, am adus la Atria idei de amenajare pentru gusturi foarte variate.

Ce impact are reducerea cotei de TVA la 5% pentru proiectul Atria Urban Resort?
Toate apartamentele de la Atria Urban Resort, în acest moment, se încadrează în noul plafon de 700.000 de lei, inclusiv cele cu 4 camere. Ne bucurăm că reducerea cotei s-a extins și că toate familiile care au așteptat acest nou plafon au putut să achiziționeze apartamentele rezervate. Peste 80% din cele 558 apartamente construite sunt vândute. Mai avem locuinte disponibile din fiecare categorie, de la studiouri până la 4 camere, dar nu multe, și avem deja o listă de așteptare pentru Faza a 3-a, mai ales pentru apartamente cu grădini dedicate.

Ce evoluții preconizați în piața imobiliară pentru anul 2022?
Pare că 2022 ne va aduce alte provocări, dar feedback-ul din piață ne încurajează, proprietarii asigurându-ne că nu există un alt complex în zonă cu facilitățile și beneficiile de la Atria. Avem mulți clienți care, după o căutare extrem de minuțioasă în tot Bucureștiul, revin la noi în cele din urmă și aleg Atria pentru raportul calitate-preț.
Nu ne putem pronunța încă legat de evoluția pieței imobiliare în 2022, având în vedere războiul din Ucraina, sancțiunile economice asupra Rusiei și volatilitatea burselor, dar în contextul unei inflații pe creștere, investițiile în proprietăți imobiliare sunt recomandate.

Ce planuri aveți pentru 2022?
Vom demara Faza a 3-a, care în acest moment este în proces de avizare, avem Certificatul de Urbanism și o mare parte din avizele necesare pentru Autorizația de Construire. Cu această nouă fază vom ajunge la 908 apartamente din cele 1.400, cât prevede întregul proiect. Conceptul Atria rămâne același: regim mic de înălțime și spații ample pentru apartamente luminoase și intimitate, parcuri centrale cu piscine și locuri de joacă printre arbuști și copaci, o arhitectură hotelieră cu fațade simple și moderne, uniforme, dar totodată distincte și personalizate. Nu ne abatem de la promisiunea făcută încă de la început, Atria este un altfel de complex rezidențial.

Care sunt următoarele etape în cadrul proiectului Atria Urban Resort?
Pe lângă Faza a 3-a, lucrăm la proiectarea Fazei a 4-a, care este și ultima, a complexului Atria Urban Resort. În pofida provocărilor, sună trist când amintesc de final și trăiesc o nostalgie incipientă când mă gândesc că ne apropiem de punctul terminus al proiectului nostru pe aceste 9 hectare pe care, împreună cu Cityring Development și EVERGENT Investments, le-am transformat din temelii.
Este formidabil cum trece timpul. Ne uităm la bebelușii care nu erau încă născuți când părinții lor s-au mutat în Atria cum fac primii lor pași, ne uităm cum tânărul nostru burlac și-a găsit perechea și îl felicităm cu ocazia nunții, ne uităm cum copilașii devin elevi, cum se leagă prietenii, cum se formează o familie.