in , ,

Interviu Tatian Diaconu, CEO nhood – Un nou proiect de regenerare urbană la Reșița, după modelul Coresi Brașov

Oferiți-ne câteva detalii despre formarea noii companii, Nhood, la începutul lui 2021, din fuziunea Ceetrus și Nodi.
În ianuarie 2021, Consiliului de Administrație al Asociației Familiale Mulliez (AFM), a anunțat crearea unei noi companii în cadrul ecosistemului asociativ deținut: Nhood. Acest demers oficializează separarea activităților dintre companiile posesoare de active, Ceetrus (prezentă în 10 țări) și Nodi (în Franța), pe de o parte, și noua companie, pe de altă parte. Nhood are menirea de a oferi servicii integrate de consultanță imobiliară și de a asigura întreaga paletă de servicii proprietarilor de active ai AFM. Mai mult, compania are deschid- ere și către alți proprietari de active, din afara ecosistemului AFM, interesați de servicii de calitate.
Domeniile noastre de expertiză sunt: animarea comunităților, regenerarea urbană, aspectele operaționale de property și facility management, leasing, dezvoltare rezidențială și de birouri, asset management și strategie a portofoliului.
Numele noului brand reprezintă o prescurtare a cuvântului “neighbourhood” (cartier) și a fost ales pentru a exprima dimensiunea umană și colaborativă în care Nhood își propune să acționeze – să creeze valoare adăugată dura- bilă pentru cetățeni și orașele lor. Ne angajăm la nivel local să ascultăm, să fim incluzivi și să ne consultăm cu comunitatea.

Anul acesta, echipa din spatele Nhood aniversează 10 ani de prezență pe piața imobiliară românească. Cum a decurs acest (prim) deceniu deactivitate?
În 2012, în luna ianuarie, Immochan – numele inițial al diviziei imobiliare a Grupului Auchan, devenit ulterior Ceetrus – își începea activitatea în România, numărând la finalul anului 7 oameni și 3 centre comerciale. Lucrurile au evoluat în mod neașteptat în anii următori și ne-au depășit estimările și planurile pe care ni le făcuserăm inițial..
În doar un an de la intrarea pe piața românească, echipa și afacerea s-au triplat: de la 7 angajați am ajuns la 21, de la 3 centre comerciale la 9, datorită oportunității de achiziție a magazinelor Real. De atunci, am continuat să creștem și să dezvoltăm proiecte emblematice în domeniul regenerării urbane, precum Cartier Coresi – cel mai amplu proiect de regenerare urbană din România.
În prezent, echipa a ajuns la 70 de membri și continuăm să ducem mai departe visul transformării orașelor prin intermediul regenerării urbane și comunitare. Lucrăm la un nou proiect de revitalizare urbană, similar celui de la Coresi, dar la o scară mai mică, în Reșița, pe o suprafață de 40 de hectare, în cadrul fostei platforme industriale Mociur – UCMR.

Care a fost prima „mutare” a companiei (pe atunci Immochan) pe piața românească și ce include în momentul de față portofoliul acesteia?
Prima noastră acțiune a fost achiziția a 120 de hectare în inima Brașovului, pe fosta platformă industrială Tractorul. Acolo ne-am propus să dezvoltăm un proiect care să redea oamenilor 8% din suprafața utilă a orașului și care să vină în întâmpinarea aspirațiilor lor cu un ecosistem de servicii și beneficii – Cartier Coresi.
Cartier Coresi reprezintă primul demers de reînnoire urbană și remodelare a unei zone industriale, aflată în zona de nord a oraşului. Acolo am dezvoltat un proiect integrat de revalorizare a fostei platforme industriale, având o viziune pe termen lung de 10 ani.
Cartier Coresi integrează patru funcționalități: centrul comercial – Coresi Shopping Resort, rezidențial – Coresi Avantgarden, dezvoltat alături de Kasper Development, campusul de birouri – Coresi Business Campus, dezvoltat alături de Ascenta Management, și hotelul Qosmo, inaugurat în iulie 2021 și operat de către Kronwell.
Coresi Shopping Resort este un centru ce se adresează întregii regiuni, nu doar zonei metropolitane brașovene. Este și primul centru comercial din țară care a obținut certificarea BREEAM, nivelul Excellent.
Misiunea noastră a fost de a transforma un “place to buy” într-un “place to be”. Mai mult decât un centru comercial, Coresi oferă o experiență completă pentru clienți, bazată pe cinci ancore: cumpărături, divertisment, activități în aer liber (1.600 de metri pătrați de spații dedicate comunității și 90.000 de metri pătrați de spații verzi), cinema și cel mai mare hypermarket Auchan din Transilvania.
Cartierul rezidențial Coresi Avantgarden este dezvoltat in parteneriat cu Kasper Development, companie deținută de Daniela Kasper, antreprenoare recunoscută pentru standardele în- alte de calitate în domeniul dezvoltării de proicte rezidențiale în Brașov. În prezent, lucrăm la faza a cincea, care cuprinde 2.300 de apartamente. În fazele anterioare, am construit 2.200 de apartamente, care găzduiesc peste 5.000 de rezidenți.
În octombrie 2019, în cadrul complexului rezidențial, am deschis un hub comunitar – Cartier Hub Coresi, alături de un nou partener, Lernex, pentru a oferi oamenilor un spațiu de dezvoltare personală sau petrecere a unui timp de calitate alături de cei dragi. Hub-ul este un spațiu ce organizează cursuri, evenimente educaționale și de antreprenoriat pentru comunitatea din cartier, dar și pentru toți brașovenii din oraș sau din alte comunități. Aici, cei interesați pot participa la cursuri și evenimente, își pot aduce copiii la atelierele dedicate sau se pot juca alături de întreaga familie. Totodată, spațiul este dedicat și întâlnirilor cu oamenii din cartier, oferind astfel o nouă dimensiune comunității și intereselor acesteia.
Parcul de birouri, Coresi Business Campus, dezvoltat în parteneriat cu Ascenta Management, cuprinde un mix echilibrat de conversii de spații industriale în spații de birouri de clasa A și clădiri noi. În următorii ani, suprafața totală a parcului de afaceri va ajunge de la 60.000 de metri pătrați la aproximativ 100.000 de metri pătrați.
În cadrul Coresi Business Park lucrează în prezent peste 6.000 de tineri profesioniști, ce transformă astfel parcul de afaceri într-unul din cele mai vibrante locuri de muncă din Brașov.
În iunie 2021, am inaugurat noua funcțiune din cadrul cartierului – Hotelul Qosmo. Unitatea este clasificată la patru stele și este organizată pe nouă etaje, are 133 de camere (128 Design Standard și Concept Superioare, 4 Signature Junior Suites și Qosmo Suite) și include un restaurant (170 de locuri), un Cocktail Bar Studio (60 locuri), două săli modulare de conferință cu o capacitate maximă de 600 locuri, dar și un cazino.
În toate proiectele dezvoltate, misiunea noastră este de a ne asuma rolul de facilitator, de catalizator ur- ban și comunitar, rol care devine indispensabil pentru o dezvoltare urbană coerentă și durabilă în România.

În ce măsură ați resimțit efectele pandemiei și care au fost strategiile de contracarare a acestora?
Activitatea centrelor comerciale a fost una dintre cele mai afectate în anul 2021. Pentru a ne adapta, am aplicat normele sanitare de protecție recomandate de autorități și am rămas într-un dialog activ cu partenerii noștri comerciali, pentru a putea identifica împreună cele mai potrivite măsuri de redresare a activității.
Am venit astfel în sprijinul lor cu o serie de măsuri economice solidare, menite să reducă impactul economic negativ al pandemiei asupra business-ului și să ofere astfel sprijin ca să-și repornească activitatea într-o manieră sustenabilă.
Astfel, pe durata stării de urgență am acordat următoarele facilități: pentru retailerii care și-au întrerupt total activitatea, am acordat scutirea de la plata chiriei și a costurilor de marketing; pentru retailerii care au continuat să funcționeze, am adaptat chiria la situația pandemică și am eliminat costurile de marketing; am redus cheltuielile comune conform unui plan adaptat situației, în centrele comerciale unde acest lucru a fost posibil.
Am implementat anumite măsuri și după ridicarea stării de urgență și reluarea activității, într-o etapă de tranziție, până la 31 decembrie 2020. Astfel, am propus un nou model de abordare a chiriei, având în vedere instabilitatea generală a pieței și timpul necesar redresării activității economice pentru diverse sectoare din retail, prin înlocuirea chiriei fixe cu o chirie bazată pe performanță, raportată la cifra de afaceri și rata de efort. De asemenea, am garantat 50% din toate contractele cu furnizorii în curs în perioada de lockdown.
În acest răstimp, am rămas aproape și de partenerii noștri din comunitatea locală, implicându-ne în inițiative de susținere pentru spitale din Brașov, Reșița și Satu Mare. Toate aceste propuneri au fost primite pozitiv de către partenerii noștri și au contribuit la consolidarea legăturilor pe care le avem cu comunitățile de parteneri, clienți și asociații locale.

Care sunt planurile companiei pentru 2022? Pe ce intenționați să vă concentrați activitatea?
În contextul misiunii de a construi şi dezvolta orașul de mâine, am demarat un nou proiect de re- generare urbană la Reșița, amplasat pe platforma industrială Mociur – UCMR, cu un masterplan ce include funcțiuni mixte și o perspectivă de dezvoltare pe 15 ani. Masterplanul pentru Reșița presupune o dezvoltare în patru etape: faza 1 – centrul comercial (35.000 de metri pătrați), faza 2 – un aqua park, un centru de edutainment, un hotel și o zonă de retail DIY (60.700 de metri pătrați) faza 3 – birouri (4.000 de metri pătrați) și rezidențial (cu 3 etape de dezvoltare, o anvergură totală de 49.200 de metri pătrați și 1.500 de unități locative). În prezent, lucrăm la PUZ și sperăm ca în septembrie să demarăm lucrările la faza 1.
Poziția acestui teren este exact în inima orașului, un loc ce a rămas abandonat după prăbușirea industriei. Fosta platformă reprezintă o fractură a orașu- lui, o zonă care mai degrabă separă decât unește. Prin dezvoltarea proiectului vizăm revitalizarea țesutului urban și comunitar al Reșiței, să (re)conectăm orașul vechi cu orașul nou, să fim inima care insuflă viață, energie și optimism locuitorilor, locul care generează schimbare în bine și, implicit, bunăstare pentru comunitate. Credem cu tărie că prin crearea de locuri trans- formatoare putem repara țesutul social al comunității, iar investițiile pe care le vom face vor reflecta identitatea acestora.
Viziunea și conceptul proiectului integrează și strategia de dezvoltare și mobilitate locală și regională a autorităților locale. Proiectul își propune să faciliteze conexiunile din comunitate și să contribuie la dezvoltarea sustenabilă a orașului.
Ne dorim să transformăm platforma Mociur într-o destinație, atât pentru cetățeni cât și pentru turiști, un loc dedicat interacțiunilor sociale, cumpărăturilor, petrecerii timpului liber, divertismentului și afacerilor. Oamenii vor avea totul la îndemână, într-o rază de 15 minute. Ne propunem ca prin acest proiect să readucem speranță locuitorilor, să contribuim la îmbunătățirea calității vieții, la crearea unui ecosistem social sănătos.