in ,

INTERVIU Liviu Vasiliu, Founder, CEO LVS Business Intelligence: “O lume odihnită este o lume mai bună.”

Ce presupune industria somnului și cum arată această piață în România?

Piața din România este încă la început, mai este foarte mult loc de dezlvoltare. Ca în multe alte domenii, abia acum lumea începe să conștientizeze importanța somnului. Ne petrecem 30% din viață în pat și, cu toate acestea, achiziția patului este întotdeauna ultima în ordinea priorităților atunci când vine vorba de a mobila/remobila o locuință. Ori, lucrurile ar trebui sa fie exact invers. Un somn bun, odihnitor, garantează o zi de care te bucuri cu adevărat și, poate, oricât de dificilă ar fi, ai forță să duci lucrurile la bun sfârșit. Extrapolând, o lume odihnită este o lume mai bună.

Deși, aparent, există pe piața din România opțiuni multiple când e vorba de a alege o soluție de dormit, de fapt opțiunile sunt extrem de limitate pentru că peste 90% din ceea ce se găsește pe piață sunt soluții ieftine ambalate pretențios.

 Care este povestea Auping? Cum este asigurată prezența în România?

Povestea Auping ca producător de soluții de dormit a început în anul 1888 in Deventer, Olanda cu o comandă de la un spital local pentru un nou tip de pat, respectiv de somieră, care să asigure un confort sporit pacienților. Sunt, astfel, peste 130 de ani de când Auping este dedicat “meșteșugului” de a asigura cele mai bune soluții de dormit. Ca o recunoaștere a calităților deosebite ale produselor și felului deosebit de atent în care își desfășoară activitatea, Auping a primit titulatura de “Royal”, din partea Casei Regale Olandeze. Această titulatură este o onoare pentru că reprezintă încununarea unei munci de mai multe generații. O asemenea titulatură se acordă doar companiilor care au mai mult de 100 de ani activitate continuă în același domeniu, care au mai mult de 100 de angajați, care sunt un business de familie și care respectă multe, multe alte criterii de competență, calitate și dezvoltare. De asemenea, titulatura “Royal” se acordă unei singure companii dintr-un domeniu de activitate, ceea ce face cu atât mai valoroasă semnificația ei. Astfel, nicio altă companie producatoare de soluții de dormit (paturi, somiere, saltele, perne) din Olanda (si nu sunt putine!) nu se poate bucura de aceeași titulatură.

Brand-ul Auping este prezent oficial în România începând din acest an cu toate că, din cauza situației sanitare instabile, nu am avut parte de o lansare oficială în adevăratul sens al cuvântului. Probabil, dacă lucrurile ne vor permite, un asemenea eveniment va avea loc în prima parte a anului viitor.

Auping se adresează în egală măsura pieței de retail si pieței de contract, respectiv clienților finali, fie că sunt utilizatori casnici sau hotelieri, dar este și activ în identificarea partenerilor strategici pentru o dezvoltare viitoare. Intenția Auping este a fi prezent în magazine mono sau multibrand în cel puțin 5-7 orașe din țară, plus București, în următorii 1-2 ani. Pentru moment există un showroom Auping în București, pe strada Putul lui Zamfir, sub brand-ul local dormi.ro.

Nu în ultimul rând, Auping clădește o relație foarte apropiată cu arhitecții/designerii care primesc tot suportul de care au nevoie: demonstrații de produs, fișe tehnice, fișiere 3D etc.

Prin ce se diferențiază produsele Auping de alte produse din aceeași gamă?

Aș spune că diferențele sunt enorme. Auping este cu adevărat unic, fiind după documentărilor noastre singurul brand la nivel mondial care și-a creat propria “filosofie a somnului” oferind soluții complete de paturi (cadre), somiere, saltele, perne și lenjerii într-o logică bine argumentată. Astfel, la Auping, alegerile nu se fac la întâmplare. O saltea oricât de bună fără o somieră corespunzătoare își pierde 50% din calități. Sau o saltea oricât de bună fără o perna adecvată este absolut degeaba. De aceea, important este ansamblul, soluția completă, nu doar reperele luate individual. 

Desigur în această construcție prețul este foarte important. Ei bine, Auping reușește să propună un preț, zicem noi, foarte bun pentru toate produsele sale. Comparativ, calitatea Auping este mult, mult peste ceea ce ofertă alți producători în aceeași gamă de preț.

Cum este folosită inovarea în cadrul acestor produse?

Inovarea este punctul forte al Auping și a fost punctul forte încă din 1888 când a fost inventată somiera tip plasă. La vremea respectivă a fost un produs absolut revoluționar și care a fost atât de bine proiectat și realizat încât, cu modificările și actualizările aferente epocilor succesive, se folosește și astăzi. Și astăzi somiera tip plasă de la Auping este nu numai cea mai aerisită somiera din lume (având o suprafața liberă de peste 80%), ci și cea mai rezistentă somieră din lume, bucurându-se de garanție pe viață (sau 35 ani conform ultimelor reglementari ale U.E.) 

Auping a lansat în 2020 în premieră mondială prima saltea circulară din lume. Dacă prin reciclare se pot optine produse similare, dar net inferioare calitativ, circularitatea este cea care asigură refolosirea, practic la infinit, a materialelor componente pentru a manufactura produse de exact aceeași calitate. Astfel, saltele Auping sunt concepute din doar 2 materiale (metal pentru arcuri) și poliuretan (pentru restul componentelor). 

Auping a lansat tot în 2020, și tot în premiera mondială, prima saltea a cărei structură este concepută pe tipologia / forma coruptului utilizatorului. Rezumând, există 4 tipuri de corp tip X, Y, I si A. Pornind de aici și adăugând date specifice unice, utilizatorul se va bucura exact de salteaua de care are nevoie, produsă special pentru el.

Auping folosește la maximum tehnologia în scopul de a asigura un somn cât mai odihnitor. Astfel, există somiere motorizate care se pot regla cu ajutorul unei aplicații mobile. Mult mai mult decât atât, există o funcție anti sforăit prin care aplicația detectează o persoană care sforăie și, prin intermediul somierei motorizate îi schimbă poziția. Acest lucru e benefic și pentru persoana în cauza care va avea un somn mai liniștit, dar mai ales pentru partener care se va putea odihni cu adevărat.

Auping a dezvoltat împreună cu alta companie olandeză primul robot de somn. Poate suna ciudat, dar este un dispozitiv “smart” foarte util celor care au probleme în a adormi sau re-adormi odată treziți în timpul nopții. Robotul “respiră” la propriu alături de tine și marele lui beneficiu este că este o soluție complet neinvazivă care la obținerea unui somn perfect. Deci fără pastile, fără calmante sau alte ajutoare. Pur si simplu respiri – te relaxezi – dormi.

Cum alegi salteaua potrivită pentru un somn odihnitor?

Un somn cu adevărat odihnitor este garanția pentru o zi bună.

Și pentru un somn cu adevărat odihnitor este nevoie de a aduce corpul într-o poziție corectă, relaxată și fără presiuni. Dormim pe o parte (75% dintre noi), pe spate sau pe burtă. Este extrem de important că șira spinării, de exemplu, pentru cei care dorm pe o parte, să fie perfect dreaptă și paralela cu solul. De asemenea, perna are un rol determinat pentru că este “salteaua” capului. Ea menține partea superioară a coloanei (cervicala) aliniată cu restul coloanei care este susținută de saltea. Numai așa se poate obține un somn de calitate, adică odihnitor.

Mai există și poziția de dormit, foarte în vogă acum, numită “gravitate zero” care aduce corpul într-o stare aproape de imponderabilitate. Unii dintre noi se odihnesc perfect în astfel de pozitie.

Oricum, alegerea saltelei (si a pernei) este 100% o chestiune subiectivă. O saltea care mi se potrivește mie, nu este și o saltea care ți se potrivește ție, chiar dacă amândoi avem probleme în zona lombara, spre exemplu. Eu pot avea un corp în formă de X, iar tu de I și atunci avem nevoie de suport în zone diferite.

Încă ceva: o saltea de calitate nu se întoarce niciodată! Nici față-spate, nici cap-picioare. Și asta din două motive:

Când ne întindem în pat greutatea noastră este distribuită neuniform. Exercităm o presiune pe saltea în dreptul capului/umerilor, alta în dreptul soldului, alta în dreptul picioarelor. De aceea, saltelele Auping sunt construite asimetric, pentru a putea prelua greutățile diferite din zone corpului și a menține coloana perfect dreaptă și aliniată cu solul. Dacă întoarcem salteaua cap-picioare zonele care preiau greutatea corpului nostru sunt inversate și ajungem să dormim în poziții complet greșite.

Salteaua Auping este sprijinită pe somiera Auping care, având peste 80% din suprafața liberă, permite ventilarea perfectă a saltelei. Devine, astfel inutilă întoarcerea saltelei față-spate. În plus, prin ventilarea optima, pe lângă prelungirea duratei de viață a saltelei, se asigură un confort sporit în timpul somnului pentru că nu ne mai supraîncălzim.

Pentru cei cu dureri de spate, care sunt criteriile pentru a alege salteaua potrivită?

Criteriile de alegere a saltelelei sunt exact aceleași pentru toată lumea.

Glumind, dacă ai dureri de spate, e clar că ai nevoie de o saltea potrivită (de fapt de o soluție completă, așa cum am arată mai sus), iar dacă nu ai dureri, tot ai nevoie de o saltea potrivită ca să nu ajungi să ai dureri de spate. 

Ce presupune salteaua complet circulară lansată de Auping?

Ce înseamnă o saltea circulară, am arătat mai sus când am vorbit despre inovație. Beneficiile unei astfel de soluții sunt evidente dacă ne gândim că anual, numai in Europa sunt aruncate anual peste 35.000.000 de saltele. Toate acestea sunt incinerate ceea ce crează probleme de poluare majore.

Auping a luat foarte în serios această problemă și din dorința de a participa activ la o producție sustenabilă, cu impact minim pentru generațiile viitoare și-a propus nu numai să realizeze saltele circulare, dar să devină o companie complet circulară până în anul 2030. Asta presupune nu numai că toate produsele Auping să primească eticheta de “circulare”, dar ca până în 2030 întreg procesul de producție să fie unul circular, adică cu impact spre zero asupra mediului. E un deziderat foarte ambițios, dar ținând cont că Auping a reușit tot ceea ce și-a propus până acum, este și unul realizabil.

Care sunt planurile pentru acest final de an și pentru 2022?

Lucrurile se desfășoară etapizat.

Anul 2021 a fost despre introducerea brand-ului Auping in Romania. Pe final acestuia ne propunem să continuăm să explicăm cât mai detaliat standardul înalt de calitate pe care Auping l-a stabilit în materie de soluții de dormit și modalitățile prin care acest lucru a devenit posibil

Anul 2022 va fi despre consolidarea awareness-ului și despre dezvoltare / extindere.