in ,

Tendința mondială de dezvoltare merge către digitalizare

Interviul este realizat cu Alexandru Duma, Business Development Manager, Coral Construct

Care sunt cele mai recente proiecte CORAL CONSTRUCT?

Expo Business Park – Portland Trust – Spatii office – 40.000 m2 GLA

Unul dintre proiectele spectaculoase ale noastre este dezvoltat de Portland Trust, investitori de prestigiu, pe care îi cunoaștem de 20 de ani.

Împreună, am construit de-a lungul timpului, o relație profesională specială, contribunid la realizarea unor proiecte importante precum Opera House, Bucharest Business Park, Floreasca Park, Floreasca Business Park sau Oregon Park. Stabilitatea și buna măsură au reprezentat întotdeauna elementele cheie în colaborarea noastră. Am început și tot timpul, am reușit să finalizăm partea ce ne-a fost încredințată.

Business Garden Bucharest – Vastint – spații office – 43.000 m2 GLA

Business Garden Bucharest este punctul de referință când vine vorba de eficiența energetică, randament și well-beeing. Proiectul a primit certificarea LEED PLATINUM și a atins al 3-lea punctaj LEED la nivel mondial pentru clădirea A și pentru categoria “Core & Shell”. Cu o poziție reprezentativă pentru imobilele de acest tip, într-o zonă importantă de business din București și cu o mare parte din teren, destinat zonelor verzi și de recreere,

Business Garden Bucharest e o sumă de soluții tehnologice pentru această categorie de clădiri.

Campus C – Globalworth – spații office – 38.000 m2 GLA

Partenerii noștri de la Globalworth au finalizat în acest an a Il-a faza a proiectului teren, destinat zonelor verzi și de recreere, suprafață de 38.000 mp, primei faze care însumează aproximativ 58.000 m2 închiriabili. Cu un total de 88.000 mp de spații de office clasa A, Globalworth Campus devine unul dintre cele mai complexe proiecte din țară , ce se integrează perfect în viziunea urbanistică a zonei. Proiectul dispune, în afara de cele 3 turnuri și de un centru de conferințe, de dimensiuni mari, construit la cele mai inalte standarde de calitate.

Continental România – Extensie Fabrica Brașov – spații industriale

Parteneriatul început în 2015 cu unul dintre cei mai importanți jucători din piața industrială românească, ne-a pus în situația ca în acest an să preluăm, la Brașov, cea mai nouă hală de producție a celor de la Continental.

Facility Management-ul industrial este unul diferit de FM -ul necesar în zona de office, întrucât vine cu ținte precise și timpi de intervenție programați minuțios. Dacă în cazul clădirilor de birouri, atenția este focusată pe utilizatorul spațiului căruia i se oferă confortul ambiental optim, în zona industrială, cel mai important aspect este asigurarea parametrilor optimi în care liniile de producție să funcționeze conform specificațiilor tehnice la capacitatea proiectata.

Record Park Cluj – Speedwell – proiect mixt, office – rezidențial

Record Park Cluj reprezintă debutul colaborării noastre cu partenerii de la Speedwell și în același timp, unul dintre cele mai apreciate proiecte din Cluj. Compus din aproximativ 12.000 mp de spații de birouri, un centru de fitness, grădiniță, spații de retail și o componentă rezidențială importantă, Record Park integrează necesitățile clienților într-un complex situat in imediata apropiere de centrul orașului.

Care sunt serviciile pe care le oferă compania CORAL CONSTRUCT?

CORAL CONSTRUCT s-a regăsit, cu trecerea timpului, în jurul unei filozofii de evoluție.

Începând cu 1992, compania noastră a intrat pe piața din România, activând în zona construcțiilor civile – proiectare/consultanță/execuție și a desfășurat această activitate până în anul 1997. În acel moment, CORAL CONSTRUCT era deja un nume cunoscut în sectorul construcțiilor. A venit apoi, decizia schimbării activității principale de la construcții, la servicii FM pentru clădiri, servicii de operare, administrare și întreținere, cu păstrarea numelui care era deja consacrat.

În acea perioadă, conceptul de Facility Management, era încă necunoscut pe piața din România, astfel încât ne-am găsit în postura de a dezvolta acest concept, împreună cu toate procedurile de bază, necesare în această industrie. După mai bine de 23 de ani în care am acumulat o experiență vastă în domeniu, CORAL CONSTRUCT oferă astăzi servicii de Property si Facility Management Integrat, asigurând servicii specifice, la cele mai înalte standarde de calitate.

Anul 2021 va fi un an al provocărilor

În calitate de expert în Property, Facility Management și Consultanță în Construcții, ce le recomandați dezvoltatorilor la construirea clădirilor?

În opinia noastră, implicarea unei companii specializată în PM / FM este esențială încă din timpul proiectării oricărui tip de imobil. În cele mai multe dintre situații, atunci când preluăm un proiect nou, întâlnim o multitudine de factori ce îngreunează Operarea și Exploatarea construcției.

Sunt necesare costuri suplimentare considerabile pentru rezolvarea tardivă și greoaie a unor disfuncții ce nu au fost anticipate.

Prin angajarea unui consultant în domeniu, se asigură adoptarea celor mai potrivite soluții din punct de vedere al randamentului în exploatare, al eficienței energetice și al problemelor post-construcție.

Companiile vor lua în calcul măsuri de protecție pentru angajații ce se vor întoarce la birou, ce constau în principal în mărirea spațiului în raport cu utilizatorii acestuia, protejarea spațiului de lucru individual

Cum vedeți anul 2021 pentru piața de profil?

La fel ca și anul 2020, anul 2021 va fi un an al provocărilor. Pe plan local credem că participanții din industrie vor fi nevoiți să își adapteze în continuare activitatea la evenimentele din exterior.

Anul 2021 va fî un an al confirmărilor, se vor evidenția concentrarea și determinarea celor care de-a lungul timpului au pus bazele unor parteneriate stabile și a unor strategii de colaborarare menite să ofere sprijin clientului în orice situație. Pe scurt, confirmarea nevoilor de Stabilitate si încredere.

În ceea ce privește industria Facility Management-ului mondial, ne vom confrunta cu toții cu o prezență redusă a chiriașilor în prima jumătate a anului, în special în cazul clădirilor de office.

Din punct de vedere tehnic și economic, căutăm soluții pentru a veni în sprijinul clienților noștri cu soluții optime de reducere a cheltuielilor administrative, fără a pune în pericol integritatea bunurilor de a căror bună funcționare și integritate răspundem.

Ce credeți că se va schimba pe piața imobiliară în perioada următoare? Cum veți alinia politica dvs la cerințele din piață?

Experiența ne-a învățat să ne concentrăm în analiza perioadei viitoare, pe concluziile personale și de grup înregistrate cu ocazia unor deviații de la condițiile de mediu cunoscute.

În acest sens, 2020 a reprezentat o lecție importantă despre nevoia de responsabilitate și implicare a factorilor de decizie în strategia managementului situațiilor de criză. În mod evident, după o perioadă ca aceasta, abordarea managementului administrativ suferă modificări. Fortuit, se vor lua în calcul factori pe care înainte de pandemie nu îi putea preconiza nimeni sau erau incluși în categoria “prea puțin probabil”.

La nivel mai concret, companiile vor lua în calcul măsuri de protecție pentru angajații care se vor întoarce la birou, ce constau în principal în mărirea spațiului în raport cu utilizatorii acestuia, protejarea spațiului de lucru individual, asigurarea de echipamente medicale de protecție și altele asemenea. în unele cazuri se vor impune măsuri pentru compartimentarea unor zone mari de birouri tip open space, în ideea reducerii interacțiunii dintre personalul angajat.

Ce vă propuneți în următorii doi ani?

În primul rând, ne vom concentra pe consolidarea proiectelor în desfășurare.

Vom fi alături de partenerii noștri, cu toată convingerea și determinarea, astfel încât să realizăm împreuna trecerea spre ceea ce va fi în noua realitate ce va fi creată.

De asemenea, constatăm în ultimii ani că tendința mondială de dezvoltare este către digitalizare. În acest sens, bazându-ne pe experiența dobândită de-a lungul timpului, am decis începerea colaborării cu una dintre companiile importante din domeniul IT, în vederea dezvoltării unui amplu proiect al grupui Coral.

“Coral FM Software” este un proiect la care am lucrat bună parte a acestui an, proiect prin care am încercat să integram sub același “acoperiș” actitvitatea companiei noastre cu nevoile și cerințele partenerilor noștri, indiferent dacă ne referim la beneficiar sau chiriaș. Platforma va fi lansată în primul său al doilea trimestru al anului viitor și suntem încrezători că va fi un factor important în industria FM din țară.