in ,

Comunitățile rezidențiale private, tot mai căutate de cumpărătorii români

Piața imobiliară din România a avut o creștere spectaculoasă în 2020 contrar tuturor așteptărilor. Tendința de creștere, susțin experții, se va menține și anul acesta. La nivel național, datele din 2020 indică vânzări totale de 602.805 de imobile, cu peste 11% mai mult față de nivelul anului precedent. Cele mai multe vânzări s-au înregistrat în București și Ilfov, unde s-au tranzacționat 27% dintre imobile, respectiv 163.607, conform datelor furnizate de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară. Chiar dacă pandemia de Covid-19 nu a destabilizat acest sector, a adus totuși numeroase schimbări în preferințele cumpărătorilor. Aceștia și-au schimbat prioritățile privind alegerea locuinței, remarcându-se preferințele pentru spații de locuire optimizate, intimitate și liniște, terase mari, spații verzi, servicii sau facilități în imediata lor proximitate și, nu în ultimul rând, apartenența la o comunitate. Semnalele din piață îi determină pe dezvoltatorii imobiliari să își adapteze ofertele conform noii realități pentru a rămâne competitivi. 

Aqua City – proiectul rezidențial care s-a adaptat necesităților cumpărătorilor 

Între preferințele cumpărătorilor se distinge atenția îndreptată spre comunitățile rezidențiale private, în care accesul este permis doar locatarilor complexului, pe bază de cartelă, de cele mai multe ori cu pază asigurată de o firmă specializată. Tendința cumpărătorilor de a alege apartamente în astfel de ansambluri se datorează beneficiilor ce țin de securitate, liniște și de sentimentul de apartenență la o comunitate cu care se identifică. Nu în ultimul rând, ansamblurile rezidențiale private oferă numeroase facilități care asigură și ele un grad de confort ridicat.

„Un exemplu în acest sens este Aqua City, unul dintre proiectele de care biroul meu RE/MAX Action se ocupă. Proiectul este unul de mare anvergură: format din 6 clădiri, situat în sectorul 6 al Capitalei – lângă lacul Morii – cu o suprafață construită totală de 204.000 de metri pătrați și aproape 2.000 de apartamente. Estimez că la finalizarea vânzărilor tuturor apartamentelor din Aqua City în cartier vor locui peste 5.000 de persoane, iar împreună vor forma o adevărată comunitate, cu o mulțime de lucruri în comun. Perspectiva a fost luată în considerare de dezvoltator, care și-a propus să contribuie la consolidarea viitoarei comunități”, a declarat Adrian Rus, broker/owner RE/MAX Action, agenția imobiliară care reprezintă exclusiv proiectul și se ocupă de promovarea și vânzarea locuințelor din Aqua City.

Apartenența la o comunitate în care rezidenții săi sunt uniți de valori comune este un trend vizibil în ultima perioadă pe piata imobliară din România. Astfel de comunități private au numeroase beneficii, pe care cumpărătorii le-au înțeles și adoptat rapid.

“Pandemia de Covid-19 a consolidat tendința românilor de a alege locuințe în cadrul unor ansambluri rezidențiale care oferă acces la diverse facilități menite să simplifice stilul de viață al fiecărui cumpărător pe termen lung. Printre facilitățile oferite de Aqua City amintesc apa de izvor de care vor beneficia toți viitorii locuitori ai apartamentelor construite, grădinița pentru copii, multiplele zone de spații verzi și centrul SPA”, a completat Adrian Rus.

Comunitățile rezidențiale private din ce în ce mai căutate și la noi în țară

Conceptul de comunitate rezidențială privată și-a făcut apariția în Statele Unite încă din 1980 și este foarte popular în special în suburbii. Locuitorii aleg astfel de comunități din motive precum siguranța sporită, reducerea zgomotului și a traficului, exclusivitate și prestigiu, dar și estetică sau confort. Un studiu realizat în 2001 arăta că peste 7 milioane de familii din Statele Unite trăiesc în comunități private, aproximativ 6% din totalul la nivel național.

Tendința a fost adoptată în ultimii ani și de clienții români, dovadă fiind succesul proiectelor de acest tip. Totuși, specifice pieței imobiliare din București sunt două aspecte suplimentare: cumpărătorii vor căuta ca locuințele lor să fie conectate la mijloacele de transport în comun, iar accesul spre principalele puncte de interes din oraș să fie rapid. Aqua City este amplasat avantajos din acest punct de vedere, accesul spre centrul orașului fiind facil datorită bunei conectări la reţeaua de transport public (metrou, autobuz sau tramvai).

Responsabilitate față de comunitatea extinsă

Echipa din spatele proiectului Aqua City și-a dorit să ducă conceptul de comunitate dincolo de zidurile ansamblului rezidențial prin realizarea unui ziar al comunității Giulești. Ziarul Aqua City este acum la a doua ediție și a fost primit cu entuziasm de cititori, care s-au bucurat să afle povești de viață ale oamenilor din comunitatea lor, despre istoria cartierului sau despre viitoare demersuri și investiții ale administrației pentru modernizarea zonei. Ziarul Aqua City și-a propus să fie un partener activ și implicat în găsirea celor mai bune soluții de care zona are nevoie, dar și o “voce a cartierului Giulești” prin abordarea de teme care să reflecte preocupările și așteptările comunității.