in ,

C&W: Piața spațiilor logistice atrage investitorii în zona de Nord-Vest a Capitalei

Compania de curierat Sameday isi continua expansiunea in Romania pe fondul cresterii pietei de profil prin inchirierea unui spatiu cu o suprafata de aproximativ 1.200 metri patrati in localitatea Tunari, langa Bucuresti, tranzactie intermediata de departamentul industrial al firmei de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield Echinox.
Piata spatiilor industriale si logistice a fost cea mai rezilienta in prima jumatate a anului, cand companiile au inchiriat spatii cu o suprafata de aproape 300.000 de metri patrati, pe fondul unei cereri in crestere din partea retailerilor online si traditionali pentru stabilirea unor centre de distributie in zone care sa permita livrari mai rapide catre clienti sau catre retelele de magazine.
Andrei Brinzea, Partner Land & Industrial, Cushman & Wakefield Echinox: „Provocarea a fost sa livram catre clientul nostru un spatiu din care sa acceseze foarte usor Bucurestiul si sa indeplinim cerintele privind fluxul necesar serviciilor de curierat si numarul mare de parcari. Am identificat o proprietate cu particularitati aparte, prezentand in paralel si alte optiuni, insa clientul a ales proprietatea Badsi din Tunari, unde este singurul chirias, locatia fiind ideala pentru activitatea sa.”
Piata spatiilor logistice din Bucuresti, formata din proiecte cu o suprafata de peste 2 milioane de metri patrati, este concentrata intr-o foarte mare masura in zona de Vest a orasului, la intrarea pe autostrada A1, Bucuresti – Pitesti, unde se regaseste circa 70% din stoc. Pe masura ce infrastructura s-a imbunatatit pe jumatatea nordica a inelului de centura, atat dezvoltatorii, cat si chiriasii au inceput sa migreze si catre zonele Nord-Vest si Nord, care dispun de artere de acces mai putin congestionate catre interiorul orasului.
In prima jumatate a anului, volumul tranzactiilor de inchiriere s-a ridicat la aproape 127.000 de metri patrati la nivelul Bucurestiului, in crestere cu 32% fata de perioada similara a anului precedent. Circa 90% din aceasta cerere a fost determinata de companii din sectoarele Retail (traditional si online), Distributie, Logistica si FMCG, care s-au vazut nevoite sa isi optimizeze lanturile de distributie pentru a se adapta unei cereri cu o volatilitate crescuta.