in

ALUKÖNIGSTAHL (Covid-19): „Situaţia actuală ne provoacă să găsim soluţii şi să ne adaptăm”

Administratorul firmei Alukönigstahl Romania, Attila Beer susţine că situatia actuala ne provoaca sa gasim solutii si sa ne adaptam. La mijlocul lunii martie, compania a luat decizia de a trece la munca de acasa pentru angajaţii din backoffice. Departamentul de vanzari a ramas activ, respectand recomandata  distantiere sociala. “Doar managementul, colegii din depozit si logistica continua munca ca si pana la inceputul lunii martie. Mai nou, am trecut la sedinte video, descoperind avantajele tehnicii existente de ceva timp. Avand in vedere ca aproximativ 80% din produsele comercializate de noi sunt fabricate in nordul Europei, am reusit sa ne pastram capacitatea de a ne onora comenzile”, sustine Attila Beer.

Administratorul declara ca doua fabrici din Italia au fost nevoite sa inchida, iar comenzile plasate nu au mai fost receptionate. “Ne-am reorientat, evident cu anumite intarzieri si costuri suplimentare suportate de noi. Lantul logistic a ramas functional. Am constatat, ca investitorii si dezvoltatorii mari isi continua activitatea. Datorita regulilor impuse insa intensitatea este mai redusa. Desigur, avem informatii si despre proiecte care s-au sistat pe o perioada de cateva luni. Cu privire la lichiditatea firmelor partenere, pana in prezent nu avem situatii dramatice”.

Sunt situatii in care se incearca prelungirea termenelor invocandu-se motive creative, dar in general, pana in prezent, firma  Alukönigstahl nu a sesizat probleme la incasari.

“In circumstantele actuale, consider vital controlul strict al costurilor fixe. Incepand cu aprilie, am trecut la program redus, adaptand, evident, si salariile. Aceasta regula nu a fost aplicata colegilor din logistica, deoarece acestia lucreaza inca la intreaga capacitate. In ceea ce priveste disputa actuala intre autoritati, mediul de afaceri si cadrele medicale in legatura cu intreruperea activitatilor economice si momentul oportun pentru reluarea acestora, poate ca raspunsul meu nu va fi pe placul tuturor. Fara sa fiu evaziv, tema este foarte complexa, iar orice decizie are multe efecte colaterale. Pe de-o parte, avem teama fireasca a populatiei de aceasta boala necunoscuta, iar pe de alta parte, avem teama antreprenorilor si a angajatilor in fata unui viitor impervizibil. Daca economia va fi blocata si antreprenorii nu platesc TVA, nu platesc impozit pe profit si sunt nevoiti sa concedieze angajatii, care, la randul lor, nu consuma si nu platesc impozite, la sfarsitul zilei, statul nu va avea bani sa isi indeplineasca rolul. Concret, nu poate fi asigurata ordinea, nu poate fi sustinut sistemul de sanatate etc.  Am convingerea ca mentinerea starii actuale in economie si dupa luna mai va cauza pagube ale caror efecte le vom simti mai multi ani”.

Ca oricare alta criza, si aceasta ne va oferi cateva oportunitati. “De-a lungul istoriei au fost multe epidemii, dar strabunicii nostrii nu au beneficiat de confortul pe care il avem noi astazi. Suntem norocosi fata de ei. Le recomand tuturor partenerilor nostri  sa se bucure de familie, sa isi pastreze calmul si sa reflecteze asupra gandurilor personajelor puternice din trecut: «A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty» (Winston Churchill)”.